لوگوی ویزایار

سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان

در کشور آلمان حتی سیستم حمل و نقل هم بسیار منظم و دقیق کار می‌کند! این سیستم به قدری پیشرفته است که هریک از وسایل را برای جابجایی انتخاب کنید در کمترین زمان و بدون دغدغه شما را به مقصد می‌رساند. در ادامه می‌خواهیم شما را با سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان و در مسیرهای درون شهری و بین شهری آشنا کنیم.

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان از بایدهای سفر به این کشور است. چرا که شما چه برای گشت و گذار یا هر کار دیگر به وسیله نقلیه احتیاج دارید. خوشبختانه کشور آلمان در این زمینه نیز توانسته به عنوان پیشرو عمل کرده و با داشتن یک سیستم حمل و نقل دقیق درون شهری و برون شهری به مقصد رسیدن را برای شهروندان خود به کاری راحت تبدیل کند.

پیشنهاد مطالعه

درباره سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان بیشتر بدانید

سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان

دسترسی به تمام نقاط آلمان، استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز، سرعت بالا، سرویس‌دهی منظم و قابل اعتماد بودن سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان حتی عاشقان رانندگی را نیز ترغیب می‌کند تا برای رفتن به محل کار، دانشگاه و … استفاده از مترو، اتوبوس و اوبان را جایگزین خودروی شخصی کنند.

این سیستم به قدری منظم برنامه‌ریزی شده که تمام مناطق آلمان، حتی روستاها و شهرستان‌های کوچک را نیز به خوبی پوشش می‌دهد. گستردگی خطوط مترو باعث شده تا در هر نقطه از کشور آلمان که قرار داشته باشید، به راحتی و در کمترین زمان، خود را به مکان مورد نظرتان برسانید.  

هر چند که شهرهای بزرگ آلمان نسبت به شهرستان‌های کوچک‌تر سیستم حمل و نقل وسیع‌تر و متنوع‌تری دارند اما این موضوع نه تنها چیزی از ابهت و کارآمد بودن حمل و نقل عمومی در این کشور کم نمی‌کند بلکه همچنان آلمان را در زمینه راه‌های ارتباطی در صدر پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا قرار می‌دهد.

تنظیم خطوط وسایل حمل و نقل عمومی بر روی زمین یا زیر زمین و برنامه حرکت آن‌ها به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده است که حتی افرادی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنند نیز به راحتی می‌توانند برای جابجایی ازآن‎ها استفاده کرده و به راحتی خود را به مقصد مورد نظرشان برسانند.

برنامه حرکت هر یک از وسایل نقلیه در وبسایت قرار داده شده و قابل مشاهده است. همچنین شما می‌توانید قیمت مربوط به بلیط‌ها و آفرهای ویژه را نیز از طریق همین وبسایت‌ها مشاهده کرده و با توجه به مدت اقامتتان در آلمان و مسیرهای پیش رو به‌صرفه‌ترین بلیط را خریداری کنید.

وسایل حمل و نقل عمومی در آلمان

وسایل حمل و نقل عمومی در آلمان

سیستم حمل و نقل عمومی در کشور آلمان بسیار متنوع و گسترده است. این سیستم دقیق و منظم در شهرهای بزرگ در پنج نوع یو بان، اس بان، اتوبوس، تراموا و قطار سبک فعالیت داشته و خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌هند.

اس بان و قطار سبک بیشتر در مسیرهای برون شهری و یو بان، اتوبوس و تراموا در مسیرهای درون شهری فعالیت می‌کنند. البته علاوه بر قطارها و ترامواها، تاکسی نیز از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در آلمان محسوب می‌شود. هر چند که تاکسی‌ها فضای خصوصی‌تری نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی دارند اما به دلیل بالا بودن کرایه، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته لازم به یادآوری است که مترو ها واتوبوس‌های آلمان به قدری راحت، تمیز، پیشرفته و سریع هستند که بی هیج دغدغه‌ای می‌توانند جایگزین تاکسی شوند.

سیستم حمل و نقل او بان (U-Bahn)

سیستم حمل و نقل او بان (U-Bahn) در آلمان

یو بان یا همان مترو از سریع‌‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در آلمان به شمار می‌روند. یو بان‌ها به دلیل خطوط گسترده، هزینه به صرفه و سرویس‌دهی منظم بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

بیشتر شهرهای بزرگ آلمان مانند مونیخ، هامبورگ و … دارای خطوط زیرزمینی یو بان بوده و شهروندان از طریق این خطوط جابجا می‌شوند. یوبان‌ها علاوه بر نقاط مرکز شهر، حومه‌های شهر را نیز پوشش می‌دهند.

یوبان‌ها در تمام نقاط اصلی شهر ایستگاه داشته و نام خطوط با حرف U همراه با یک عدد مشخص شده است. در تمام ایستگاه‌ها می‌توان نقشه خطوط یو بان، توقف‌ها و تغییر مسیرها را مشاهده کرد. این وسیله تندرو برنامه حرکت مشخص داشته و قطارهای آن با توجه به محل ایستگاه هر 5 تا 15 دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

سیستم حمل و نقل اس بان (S-Bahn) در آلمان

سیستم حمل و نقل اس بان (S-Bahn)

آلمان‌ها برای تردد مسیرهای بین شهری از اس بان استفاده می‌کنند. اس بان‌ها خطوط ریلی هستند که در شهرهای بزرگ و کوچک ایستگاه دارند و سراسر آلمان را پوشش می‌دهند.

در طراحی نقشه اس بان‌ها راحتی و دسترسی عمومی در اولویت قرار داده شده است. بدین صورت که ایستگاه‌های اس بان‌ها در مرکز شهر قرار دارند و مسیر حرکتی آن‌ها از مرکز شهر به سوی نواحی حاشیه‌ای و نهایتا شهر مقصد امتداد دارد.

اس بان‌ها هر 20 تا 30 دقیقه یک بار و با زمان‌بندی مشخص حرکت می‌کنند. ساعت حرکت اس بان یا توجه به روزهای هفته تغییر می‌کند. به عنوان مثال سرویس‌دهی این وسیله در رزهای شنبه و یکشنبه سریعتر و فشرده‌تر از روزهای میانی هفته می‌باشد.

شما می‌توانید برای رفت و آمد در شهرهای بزرگ آلمان مانند فرانکفورت، مونیخ، هامبورگ، کلن، دوسلدورف، اشتوتگارت و نورنبرگ از اس بان استفاده کنید.

اتوبوس در آلمان

اتوبوس در آلمان

اتوبوس‌ها در آلمان خطوط گسترده‌ای دارند. ایستگاه‌های اتوبوس در تمام نقاط دیده شده و با حرف H مشخص شده‌اند. راحتی، سرویس‌دهی منظم، دردسترس بودن و البته هزینه به صرفه نسبت به سایر وسایل دلایلی هستند که اتوبوس را در میان لیست پرطرفدارترین سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان قرار داده‌اند.

تعداد اتوبوس‌های فعال و ساعت حرکت آن‌ها با توجه به جمعیت هر شهر متفاوت است. خطوط اتوبوس‌ رانی در شهرهای بزرگ بسیار گسترده‌تر از شهرهای کوچک عمل می‌کنند. بیشتر شهروندان آلمانی اتوبوس را به دلیل امنیت بالا برای تردد در ساعات شب انتخاب می‌کنند.

تراموا در آلمان

تراموا در آلمان

ترامواها با خطوط محدودتر نسبت به اوبان از دیگر سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان محسوب می‌شوند. این وسایل عمومی اتوبوس‌های برقی هستند که بر روی زمین حرکت می‌کنند.

ترامواها بیشتر در شرق آلمان فعالیت داشته و وظیفه حمل و نقل عمومی درون شهری را به عهده دارند. البته در برخی از مناطق و به دلیل دوری از ترافیک شهری خطوط ترامواها به زیر زمین هم کشیده شده است.

تیوب نام دیگر تراموا در آلمان است. این خطوط با وجود داشتن سیستم‌های پیشرفته، به دلیل محدود بودن فعالیتشان دارای محبوبیت کمتری نسبت به یو بان‌ها و اتوبوس‌ها هستند.

سیستم حمل و نقل قطار سبک در آلمان

سیستم حمل و نقل قطار سبک در آلمان

ترامواها با خطوط محدودتر نسبت به اوبان از دیگر سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان محسوب می‌شوند. این وسایل عمومی اتوبوس‌های برقی هستند که بر روی زمین حرکت می‌کنند.

ترامواها بیشتر در شرق آلمان فعالیت داشته و وظیفه حمل و نقل عمومی درون شهری را به عهده دارند. البته در برخی از مناطق و به دلیل دوری از ترافیک شهری خطوط ترامواها به زیر زمین هم کشیده شده است.

هزینه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی در آلمان

هزینه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی در آلمان

“یک بلیط برای همه” سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان به گونه‌ای است که با تهیه یک بلیط می‌توانید از تمام وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته با توجه به اینکه قیمت بلیط برای هر وسیله و هر مقصد متفاوت است، هزینه‌ای که از کارت بلیط شما کسر می‌شود نیز متفاوت خواهد بود.

اما در حالت کلی شما می‌توانید بلیط را به صورت تک سفره، روزانه، هفتگی و ماهانه خریداری کنید.

یادآور می‌شویم که هنگام استفاده از اتوبوس می‌توانید به جای بلیط پول نقد پرداخت کنید.

تهیه بلیط اتوبوس و مترو در آلمان

تهیه بلیط اتوبوس و مترو در آلمان

در تمام ایستگاه‌های یو بان اس بان، ترامواها و اتوبوس‌ها دستگاه‌های خرید بلیط وجود دارد. این دستگاه‌ها چند زبانه هستند و حتی اگر به زبان آلمانی هم مسلط نباشید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

معتبر کردن بلیط از نکات مهمی ست که قبل از استفاده از هر یک از سیستم‌های حمل و نقل عمومی در آلمان باید به آن توجه کنید. شما باید قبل از استفاده از یو بان و اس بان از طریق کیوسک‌های زرد یا قرمز رنگ روی سکوها بلیطتان را مهر کنید در غیر اینصورت بازرس قطار با دیدن بلیط فاقد مهر، شما را حدود 40 یورو جریمه خواهد کرد.

در اتوبوس‌ها و ترامواها بلیط توسط مامور این کار مهر می‌شود.

پرسش و پاسخ 

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
3 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات
Abdul Qahar
Abdul Qahar
2023/12/10 1:04 ب.ظ

رفتار بد یک راننده اتوبوس همرای یک مسافر کدام یکی از قوانن در المان است وقتی یک راننده رفتار بد دارد.

Abdul Qahar
Abdul Qahar
2023/12/10 1:03 ب.ظ

یک قانون خاصی که د باره رفتار بد راننده اتوبوس همرای یک شاگرد یا یک مسافر چیست

serwe
serwe
2023/02/23 3:15 ق.ظ

سلام خستەنباشین.من حدودیک ماهەاومدم آلمان وتاحالادوبارجریمەشدم،باراول کە یک هفتەبود اومدەبودم اصلانمیدونستم چجوری تیکت تهیە کنم،شوهرم دانشجوە وفکم کردم باکارت اون من هم میتونم سوارشم کەجریمەشدم،ایمیل زدم وتوضیح دادم گفتن فعلاصبرکنیدوپرداخت نکنید،باردوم دوهفتە بعدازاون اتفاق بودکە تیکت داشتم ولی مهرنکردەبودم وبازم متاسفانە نمیدوستم کەبایدمهربشە،ازشانس بددوبارەجریمەشدم البتەبعدازکلی بحث وخواهش یک belehrungبرام نوشت، و،اسم وفامیل هم یادداشت کردوقول دادکە جریمەنمیشم وگفتnun euro.حالا نمیدونم چکارکنم هنوزجواب بررسی اون یکی نیومدە دوبارەیکی دیگە،واقعاچی میشە،چکاری لازمەکەانجام بدم.لطفاکمکم کنین.