لوگوی ویزایار

راهنمای سیستم حمل و نقل برون شهری در آلمان

سفر به گرداگرد کشور آلمان ساده است فقط کافیست اطلاعات کافی درباره وسایل حمل و نقل برون شهری در این کشور را بدست بدست آورید. آنگاه به راحتی و بدون دغدغه می‌توانید دور تا دور آلمان را بگردید. در همین راستا این مطلب را به معرفی سیستم حمل و نقل برون شهری در آلمان اختصاص داده‌ایم.

سیستم حمل و نقل برون شهری در آلمان فوق‌العاده عمل می‌کند. گستردگی خطوط مترو در این کشور به گونه‌ای ست که تمام نقاط شهری و روستایی را به هم متصل می‌کند. شهروندان آلمان به راحتی می‌توانند به دورترین نقاط و حومه شهر نیز دسترسی داشته باشند.

اما مترو یا قطارهای سرسع‌السیر تنها راه ارتباطی برون شهری نیستند. در ادامه به شما خواهیم گفت که در آلمان برای سفر از شهری به شهر دیگر چه راه‌هایی را پیش رو دارید.

پیشنهاد مطالعه

وسایل حمل و نقل برون شهری در آلمان

قطار، قطارهار سریع‌السیر اس بان (S – Bahn)، هواپیما و اپلیکشین‌های سفر از وسایل حمل و نقل برون شهری در آلمان هستند که بسیار دقیق و منظم عمل می‌کنند. هر یک از این وسایل را که برای سفر انتخاب کنید در بهترین و راحت‌ترین حالت ممکن به مقصد خواهید رسید.

سیستم ریلی یا قطار در آلمان (Deutssche Bahn)

قطار از بهترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین وسایل حمل و نقل برون شهری در آلمان به شمار می‌رود.

سیستم ریلی این کشور بسیار پیشرفته بوده و جز یکی از بهترین سیستم‌های راه‌آهن در دنیا است. از این رو بیش از 80 درصد آلمانی‌ها قطار را برای سفرهای بین شهری و حتی سفر به کشورهایی مانند اتریش، بلژیک و … انتخاب می‌کنند.

سیستم ریلی یا قطار در آلمان (Deutssche Bahn)- حمل و نقل برون شهری در آلمان

تمام خطوط ریلی آلمان زیر نظر شرکت ملی راه آهن این کشور به نام Deutssche Bahn اداره می‌شود. در واقع هر شرکت ریلی در آلمان زیرمجموعه شرکت ملی راه آهن به شمار می‌رود. ایستگاه‌های Deutssche Bahn با علامت اختصاری DB مشخص شده و مسافران با دیدن این علامت متوجه می‌شوند که به ایستگاه مرکزی متصل شده‌ و می‌توانند مسیر را به سوی مقصد اصلی ادامه دهند.  

ایستگاه‌های مرکزی در آلمان Hauptbahnhof یا به اختصار HBF نام دارند. به خاطر سپردن نام ایستگاه‌ها و اصطلاحات کمک می‌کند تا در طول سفر بتوانید موقعیت خود را تشخیص داده و مسیر خود را راحت‌تر پیدا کنید.

قطارهای سریع‌السیر Deutssche Bahn از نظر کیفیت، سرعت بالا، نظم و واگن‌های بسیار راحت در دنیا شهره هستند و مسئولیت اصلی جابجایی مسافران را در مسیرهای بین شهری به عهده دارند. این قطارها اینتر سیتی اکپرس (Deutssche Bahn) یا به اختصار ICE نام داشته و با توجه به سرعت حرکتشان به 5 دسته تقسیم می‌شوند.

  • قطار ICE 1: این قطار با ظرفیت 649 مسافر با سرعت 280 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

  • قطار ICE 2: این قطار با ظرفیت 368 مسافر با سرعت 280 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

  • قطار ICE 3: این قطار با ظرفیت 440 مسافر با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

  • قطار ICE T: این قطار با ظرفیت 250 مسافر با سرعت 230 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

  • قطار ICE TD: این قطار با ظرفیت 357 مسافر با سرعت 230 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

جرمن ریل پاس (German Rail Pass) از دیگر خطوط ریلی زیر مجموعه DB است که به دلیل ارزان‌تر بودن قیمت بلیط، پرطرفدارتر از خطوط ICE می‌باشند.

قطار از بهترین وسایل حمل و نقل برون شهری در آلمان است و از طریق آن می‌توان به شهرهای کوچک و بزرگ آلمان و کشورهای همسایه مانند شهر وین در اتریش، پاریس در فرانسه، کپنهاگ در دانمارک، بروکسل در بلژیک، آمستردام در هلند و شهرهای زوریخ، بازل و اینترلاکن در سوییس سفر کرد.

اس بان (S – Bahn) سیستم حمل و نقل ویژه مناطق حومه شهر

اس بان (S – Bahn) سیستم حمل و نقل ویژه مناطق حومه شهر

S – Bahn قطارهای سریع‌السیری هستند که در مناطق شهری در زیر زمین حرکت کرده و با نزدیک شدن به حومه شهر بر روی زمین حرکت می‌کنند.

قطارهای اس بان بیشتر برای حمل و نقل منطقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اس بان‌ها در شهرهای بزرگ فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق از قطارهای سریع‌السیر به شهرهای برلین، هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ، کلن، اشتوتگارت و نورمبرگ سفر کنید.

بلیط‌های S – Bahn را با توجه به زمان خرید و … در دو نوع Flexpries و Saving می‌توان تهیه کرد. اس بان‌ها در روزهای عادی در 20 تا 30 دقیقه یکبار و در روزهای آخر هفته هر 5 تا 10 دقیقه حرکت می‌کنند.

انواع بلیط قطار در آلمان

بلیط قطار در آلمان انواع مختلف دارد. هر مسافر با توجه به زمان سفر و مقصد خود می‌تواند مناسب‎‌ترین و به صرفه‌ترین بلیط را خریداری کند.

بلیط آخر هفته یا Wochenendticket از به صرفه‌ترین بلیط‌های قطار در آلمان است. این بلیط مخصوص روزهای شنبه و یکشنبه بوده و قیمت آن بین 40 تا 60 یورو است. با داشتن این بلیط می‌توانید در تمام روز و در مسیرهای مختلف از آن استفاده کنید. به عنوان مثال چنانچه می‌خواهید از مونیخ به زوریخ یا هر مسیر دیگری بروید و در ایستگاه‌های بین راه توقف دارید، دیگر نیازی نیست برای استفاده از قطار بعدی مجددا بلیط خریداری کنید.

نکته جالب اینکه بلیط‌های آخر هفته می‌تواند برای 1 تا 5 نفر صادر می‌شود. در بلیط‌های 5 نفره شما می‌توانید هزینه بلیط را با 5 نفر دیگر شریک شده و سفری مقرون به‌صرفه داشته باشید. البته هر 5 نفر باید مقصدی مشترک داشته و در یک کوپه نشسته باشند.

یادآور می‌شویم که اسم و کلاس قطارهایی که با داشتن Wochenendticket می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید بر روی بلیط نوشته شده است.

دیرکت (Direct) نوع دیگر بلیط در آلمان است که قیمتی گران‌تر از سایر بلیط‌ها دارد. با خرید بلیط دیرکت شما مستقیم و بدون هیچ توقف و تعویض قطار در مسیر به مقصد خود می‌رسید. قیمت این بلیط با توجه به مبدا و مقصد متفاوت است.

رایج‌ترین بلیط قطار در سیستم حمل و نقل برون شهری در آلمان نرمال (Normal) نام دارد. تعداد توقف‌ها و قطارهایی که تا رسیدن به مقصد باید عوض کنید بر روی این بلیط نوشته شده است. بلیط نرمال از بلیط‌های Wochenendticket گرانتر و از بلیط‌های Direct ارزان‌تر هستند.

 بلیط‌های ایالتی از دیگر بلیط‌های قطار در آلمان هستند. این بلیط‌ها با توجه به نام هر ایالت شناخته می‌شوند. به عنوان مثال بایرن تیکت (Bayern-Ticket) این بلیط‌ها فقط در ایالت مخصوص به خود اعتبار دارند و با خرید آن می‌توانید به سراسر ایالت مورد نظر سفر کنید.

خرید بلیط قطار در آلمان

خرید بلیط قطار در آلمان

خرید بلیط وسایل حمل و نقل بین شهری در آلمان از طریق ایستگاه‌ها و وبسایت‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

در ایستگاه‌های قطار دستگاه‌هایی به نام DB وجود دارند که می‌توانید از طریق آن بلیط مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. زبان این دستگاه‌ها قابل تنظیم بوده و می‌توانید آن را به انگلیسی تغییر دهید.

برای خرید اینترنتی بلیط نیز می‌توانید به وبسایت DB مراجعه کرده و مبلغ بلیط را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

حمل و نقل بین شهری با هواپیما در آلمان

حمل و نقل بین شهری با هواپیما در آلمان

هواپیما از دیگر وسایل حمل و نقل برون شهری در آلمان است. ایرلاین‌های داخلی آلمان پروازهای خود را به صورت روزانه و منظم انجام داده و از آنجایی که فرودگاه‌ها در تمام شهرهای بزرگ این کشور فعال هستند، پرواز را می‌توان از پرکاربردترین وسایل رفت و آمد بین شهری دانست.

هواپیمایی لوفت هانزا (Lufthansa Airlines)، هواپیمایی جرمن وینگز (Germanwings Airlines)، هواپیمایی یورو وینگز (Eurowings Airlines)، هواپیمایی ایر برلین (Air Berlin Airlines) و هواپیمایی جرمنیا (Germania Airlines) از ایرلاین‌های داخلی آلمان هستند.

شما می‌توانید برای سفر به فرایبورگ، برلین، برمن، کلن، درسدن، دوسلدورف، فرانکفورت،فریدریشسهافن، هامبورگ، هانوفر، لاپزیک، مونیخ، مانستر، مونستر، پادربورن، روستوک، اشتوتگارت، سایلت و نورنبرگ آلمان از پروازهای داخلی استفاده کنید.

برای سفر به شهرهایی که فرودگاه ندارند نیز می‌توانید به نزدیک‌ترین فرودگاه رفته و پس از آن با قطار، اتوبوس یا تاکسی به مسیر خود ادامه دهید.

استفاده از اپلیکیشن‌های سفر در آلمان

استفاده از اپلیکیشن‌های سفر در آلمان

اپلیکیشن‌های سفر یکی از بهترین و در عین حال مهیج‌ترین وسایل حمل و نقل برون شهری در آلمان هستند.

افرادی که می‌خواهند با خودرو شخصی از شهری به شهر دیگر سفر کنند اطلاعات خود را شامل ساعت حرکت، مقصد، قیمت و تعداد نفرات را در اپلیکیشن ثبت می‌کنند. بدین ترتیب شما می‌توانید با شخص مورد نظر همسفر شده و به راحتی به مقصد برسید.

این راه سفر در آلمان Mitfahrgelegenheit به معنای همراه یا همسفر نام داشته و هزینه آن در بیشتر مواقع از بلیط قطار و هواپیما بسیار ارزان‌تر است.

Blablacar از اپلیکیشن‌هایی ست که می‌توانید آن را بر روی گوشی همراه خود نصب کرده و همسفر خودرا پیدا کنید.

از دیگر وسایل حمل و نقل برون شهری در آلمان می‌توان به اتوبوس اشاره کرد. ایستگاه‌های اتوبوس را در تمام شهرها می‌توان دید. هر چند که زمان سفر با اتوبوس طولانی‌تر از قطار و هواپیما است اما بسیاری به دلیل ارزان بودن بلیط، این وسیله را برای رفت و آمد بین شهری در آلمان انتخاب می‌کنند.

پرسش و پاسخ 

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
1 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات
حمید
حمید
2023/08/05 5:49 ب.ظ

سلام مسیر مناسب جهت رسیدن به شهر روستوک آلمان از تهران را بفرمایید