لوگوی ویزایار

درباره آوسبیلدونگ هنر و موسیقی در آلمان

آوسبیلدونگ گروه هنر و موسیقی کمی متفاوت‌تر از سایر آوسبیلدونگ‌های آلمان برگزار می‌شود. کارآموزان دوره‌های بازیگری و موسیقی نه تنها هیچ کمک هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، بلکه بایستی شهریه ماهیانه نیز پرداخت کنند. مبلغ شهریه با توجه به هر دوره آوسبیلدونگ و آموزشگاه متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال هنرجویان رشته موسیقی شهریه 4000 یورویی داشته و مبلغی را نیز برای امتحان پایان دوره پرداخت می‌کنند. البته درصورتی‌که دوره خود را در آموزشگاه‌های دولتی بگذرانید می‌توانید برای درخواست کمک هزینه BAföG درخواست دهید. بدین ترتیب بخشی از شهریه ماهیانه شما پرداخت می‌شود. دوره‌های آوسبیلدونگ گروه هنر و موسیقی با توجه به نوع دوره از 1 تا 4 سال طول می‌کشد. مثلاً دوره آوسبیلدونگ موسیقی معمولاً یک ساله و بازیگری از 3 تا 4 سال است.

میزان درآمد کارآموزان در آوسبیلدونگ هنر و موسیقی در آلمان

در پاراگراف قبل اشاره کردیم که کارآموزان آوسبیلدونگ گروه هنر و موسیقی در حین آموزش کمک هزینه تحصیلی یا حقوق ماهیانه دریافت نمی‌کنند؛ اما بی شک این مسئله پس از دریافت مدرک و شروع زندگی حرفه‌ای جبران خواهد شد. چرا که همان‌طور که می‌دانید بازیگران، خوانندگان، موسیقی‌دانان و غیره از پردرآمدترین اقشار جامعه به شمار می‌روند. قشری که معروفیت و پول را با هم دارند. پس اگر نگاهی منطقی داشته باشیم، گذراندن دوره آوسبیلدونگ گروه هنر و موسیقی با پرداخت شهریه نوعی سرمایه‌گذاری برای به دست آوردن موفقیت در آینده به شمار می‌رود. البته برخی از افراد در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از کمک هزینه BAföG برای پرداخت شهریه خود استفاده کنند. (کمک هزینه BAföG به افرادی تعلق می‌گیرد که در مدارس دولتی هنر تحصیل کنند)

مدارک لازم برای ثبت نام در آوسبیلدونگ هنر و موسیقی در آلمان

با اینکه ممکن است عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی کار را برای علاقه‌مندان شرکت در آوسبیلدونگ گروه هنر و موسیقی کمی سخت کند اما در مقابل شرایط دریافت پذیرش در این دوره نسبتاً راحت است، در همین راستا افراد با داشتن شرایط و مدارک زیر می‌توانند برای دریافت پذیرش در آوسبیلدونگ گروه هنر و موسیقی اقدام کنند:

  • مدارک تحصیلی پایان دوره متوسطه به زبان آلمانی برای دانشجویان خارجی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی با B1 و غیره با توجه به نیاز هر رشته
  • ارائه بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی
  • داشتن استعداد و علاقه در زمینه رشته هنری انتخابی
  • توانایی اجرای روی صحنه
  • داشتن اعتماد به نفس
  • توانایی به خاطر سپردن دیالوگ‌ها و نت‌های موسیقی

آینده شغلی افراد بعد از دریافت مدرک آوسبیلدونگ هنر و موسیقی در آلمان

نیازی به گفتن نیست که افراد با نشان دادن توانایی و البته کمی استعداد می‌توانند در دنیای هنر و موسیقی بدرخشند. از این رو حقوق ثابتی را نمی‌توان برای هنرمندان در نظر گرفت چرا که مسیرهای پیشرفت در این عرصه بی پایان است؛ اما در نگاهی کلی افرادی که مدرک آوسبیلدونگ موسیقی دارند در ابتدای ورد به دنیای حرفه‌ای در صورت کار در مراکز دولتی حقوق 3000 تا 4000 یورویی دریافت می‌کنند. این حقوق برای بازیگران تازه کار جهت بازی در تئاتر از 2000 یورو شروع می‌شود.

بعد از اتمام آوسبیلدونگ هنر و موسیقی در آلمان کجا می توان استخدام شد؟

زندگی هنرمندان با بازی بر صحنه‌های مختلف عجین می‌شود؛ اما با این حال فارغ‌التحصیلان آوسبیلدونگ گروه هنر و موسیقی با توجه به رشته هنری خود می‌توانند در مراکز زیر استخدام شوند:

  • دفاتر موسیقی برای موسیقی‌دانان
  • سالن‌های کنسرت برای موسیقی‌دانان
  • مراکز پخش موسیقی برای موسیقی‌دانان
  • صحنه تئاتر برای بازیگران
  • بازی در فیلم‌ها و سریال‌ها

برخی دوره های آوسبیلدونگ هنر و موسیقی در آلمان

Ausbildung zum Maskenbildner/in

طول دوره: 3 سال
حقوق حین دوره: 800 یورو
حقوق پس از دوره: 2250 یورو