لوگوی ویزایار

درباره آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان را شاید نتوان جز پردرآمدترین دوره‌های آوسبیلدونگ به شمار آورد، اما با توجه به اهمیت افراد به سلامت جسمی، آینده کاری موفق در انتظار مربیان ورزش می‌باشد. البته دوره آوسبیلدونگ ورزشی فقط در مربی‌گری خلاصه نمی‌شود. بلکه دوره‌های مدیریت باشگاه، برگزاری مسابقات، ورزش‌های اصلاحی و حتی آماده سازی ورزشکاران قبل از مسابقات از دیگر شاخه‌های این آوسبیلدونگ هستند. دوره آوسبیلدونگ ورزشی با توجه به شاخه انتخابی از سه تا سه سال و نیم طول کشیده و مانند سایر دوره‌ها آموزش‌های تئوری و عملی را شامل می‌شود. پس اگر اهل ورزش هستید با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید علاقه را با شغل خود ترکیب کرده و همزمان با سالم نگه داشتن فیزیک بدنی کسب درآمد کنید.

میزان درآمد کارآموزان در آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

آوسبیلدونگ ورزشی از دوره‌های آموزشی است که به کارآموزان خود کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند؛ اما مبلغ حقوق پرداختی به نوع آوسبیلدونگی که انتخاب کرده‌اید، شرکتی که در آن کارآموزی را انجام داده‌اید و حتی ایالتی که در آن زندگی کرده‌اید بستگی دارد؛ اما در حالت کلی کارآموزان در سال اول آموزش حدود 914 یورو، در سال دوم 968 یورو و در سال سوم آموزش 1014 یورو ناخالص در ماه حقوق دریافت می‌کنند. البته به این نکته دقت کنید که حقوق دریافتی افراد به نوع دوره بستگی داشته و ممکن است بیشتر یا کمتر شود. به عنوان مثال کارآموزان دوره مدیریت ورزشی در سال اول آموزش حقوق 550 یورویی را در ماه دریافت می‌کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام در آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

افرادی که می‌خواهند به عنوان مربی ورزشی یا متخصص ورزشی در دوره‌های آوسبیلدونگ ورزشی پذیرش بگیرند لازم است که در کنار علاقه به این رشته، از فیزیک بدنی مناسب برخوردار باشند. همچنین ارائه برخی مدارک نیز برای دانشجویان خارجی ضروری ست، بدین ترتیب مدارک و شرایط لازم برای دریافت پذیرش از آوسبیلدونگ ورزشی موارد زیر را شامل می‌شود:

  • مدارک تحصیلی با توجه به نیاز دوره (مدارک تحصیلی باید به زبان آلمانی ترجمه شود)
  • ارائه مدرک زبان آلمانی برای دانشجویان خارجی با توجه به نیاز دوره
  • داشتن بیمه درمانی با پوشش بین‌المللی برای دانشجویان خارجی
  • داشتن آمادگی جسمانی برای مربیان ورزشی (دانشجویان مدیریت ورزش نیازی به آمادگی جسمانی ندارند)
  • داشتن استعداد در مدیریت و برنامه ریزی تیمی

آینده شغلی افراد بعد از دریافت مدرک آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

فارغ‌التحصیلان آوسبیلدونگ ورزشی دغدغه‌ای بابت آینده شغلی خود نخواهند داشت. در واقع به دلیل اهمیت افراد به سلامت جسمی، نیاز به مربیان ورزشی در ایالت‌های آلمان احساس می‌شود. شما می‌توانید کار خود را با توجه به تخصصی که انتخاب کرده‌اید در زمینه مربی تناسب اندام، ورزش‌های اصلاحی و یا حتی مدیریت در ورزش آغاز و به طور متوسط از 2000 تا 4000 یورو درآمد داشته باشید. حتی می‌توانید علاوه بر کار در باشگاه‌ها به یک مربی ورزش خصوصی نیز تبدیل شوید. در مجموع می‌توان گفت که بیش از 90 درصد از فارغ‌التحصیلان این رشته بدون دغدغه وارد بازار کار آلمان می‌شوند.

بعد از اتمام آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان کجا می توان استخدام شد؟

اینکه فارغ‌التحصیلان آوسبیلدونگ ورزشی بعد از دریافت مدرک در کجا می‌توانند استخدام شوند، سؤالی ست مهم که می‌تواند تضمین کننده آینده شغلی افراد باشد. پس فهرستی از برخی مکان‌هایی که مربیان و مدیران ورزشی را استخدام می‌کنند در اختیارتان قرار می‌دهیم:

  • باشگاه‌های ورزشی بدنسازی خصوصی
  • باشگاه‌های ورزشی بدنسازی دولتی
  • باشگاه‌‌های فوتبال
  • کار در سالن‌های ورزشی به عنوان مشاور تغذیه
  • کار در باشگاه‌های بزرگ به عنوان مشاور

برخی دوره های آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

Ausbildung zum Physiotherapeut/in

طول دوره: 3 سال
حقوق حین دوره: 0 یورو
حقوق پس از دوره: 2850 یورو