لوگوی ویزایار

بهترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورهایی است که می‌توان برای ادامه تحصیل و پیشرفت به آن مهاجرت کرد. این کشور بستر بسیار خوبی را برای تحصیل، پژوهش و شکوفاشدن استعدادها و مهارت‌های دانشجویان ایجاد کرده است. می‌توان گفت حتی بورسیه‌ های تحصیلی آلمان بسیار مشهور هستند. این بورسیه‌ها کمک می‌کنند تا افراد بتوانند با هزینه‌های کمتری در این کشور به تحصیل بپردازند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان

Scholarship requirements in Germany

بورسیه‌ های تحصیلی آلمان بسیار ارزشمند هستند و افراد بسیاری برای کسب آن‌ها تلاش می‌کنند. برای اخذ بورسیه‌ های تحصیلی در آلمان شرایط زیر باید برآورده شود:

  • داشتن مدرک تحصیلی: برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور آلمان، باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشید.
  • پذیرش در دانشگاه: برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنید باید پذیرش در یک دانشگاه آلمانی داشته باشید.
  • معدل: برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور آلمان، باید معدل خوبی داشته باشید. در غیر این‌ صورت کار شما بسیار دشوار خواهد بود.
  • زبان آلمانی: برای اخذ بورسیه تحصیلی باید دارای مهارت کافی در زبان آلمانی باشید. برای این منظور، باید گواهینامة زبان آلمانی را اخذ کنید.
  • طرح‌نامه پژوهشی و تحقیقاتی: برای اخذ بورسیه تحصیلی در بعضی از رشته‌ها، باید پروپوزال تحقیقاتی یا همان طرح‌نامه پژوهشی خود را نیز تهیه کنید.
  • تجربه کاری: برخی از بورسیه‌ها به دانشجویان باتجربه کاری اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین، داشتن تجربه کاری مفید می‌تواند در اخذ بورسیه تحصیلی مؤثر باشد.

توجه کنید که برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی آلمان؛ باید حداقل 18 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. خوب است بدانید که تجربه موفق سالیان متمادی ما در زمینه مهاجرت به آلمان و سایر کشورها به شما کمک می‌کند تا آسان‌تر بورسیه دریافت کنید.

فرآیند مشاوره در ویزایار

فرآیند دریافت مشاوره ویزایار

بورسیه تحصیلی در دبیرستان‌های آلمان

Scholarships in German high schools

بورسیه تحصیلی در دبیرستان‌های آلمان به دانش‌آموزان با عملکرد برجسته و نیازمند به حمایت مالی ارائه می‌شود. این بورسیه‌ها برای پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیلی دانش‌آموزان، ازجمله هزینه‌های کتاب، تکالیف، تجهیزات و هزینه‌های مربوط به شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، اختصاص داده می‌شوند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی در دبیرستان‌های آلمان، دانش‌آموز باید ابتدا مدارک خود را جمع‌آوری کند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • گواهی نمرات: برای درخواست بورسیه تحصیلی، دانش‌آموز باید گواهی نمرات خود را به همراه مدارک دیگر ارائه کند.
  • رزومه: رزومه دانش‌آموز برای بورسیه‌ های تحصیلی آلمان نشان می‌دهد که او در چه فعالیت‌هایی شرکت داشته و چه تجربه‌های در آن‌ها به دست آورده است.
  • نامه توصیه: نامه توصیه از معلمان، مشاوران و یا افراد دیگری که دانش‌آموز را می‌شناسند، برای درخواست بورسیه تحصیلی مقطع دبیرستان بسیار مفید است و اثرات مثبتی دارد.
  • نامه اختصاصی: برخی از دبیرستان‌های آلمان، برای درخواست بورسیه تحصیلی، نامه اختصاصی می‌خواهند که در آن دانش‌آموز باید به دلایل درخواست بورسیه خود و هدف‌هایش اشاره کند.

بورسیه تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی

Scholarships in Germany at undergraduate level

هزینه‌های تحصیلی در آلمان بسیار بالا است و برای بسیاری از دانشجویان، این هزینه‌ها ناچیز نیستند. به همین دلیل، دولت آلمان و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی، بورسیه‌ های تحصیلی آلمان را به دانشجویان ارائه می‌دهند تا به آن‌ها کمک کنند تا هزینه‌های تحصیلی خود را پرداخت کنند.

برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی باید به زبان آلمانی مسلط باشید و مدارک لازم همچون مدارک شناسایی، فرم درخواست، رزومه‌ تحصیلی و همچنین تمام مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه را ارائه دهید. بعضی از بهترین بورسیه‌ های تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  1. DAAD Scholarship: یکی از معروف‌ترین بورسیه‌ های تحصیلی در آلمان است که توسط سازمان آکادمیک آلمان (DAAD) ارائه می‌شود.
  2. Heinrich Böll Foundation Scholarship: این بورسیه توسط بنیاد Heinrich Böll Foundation برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که به دنبال تحصیل در آلمان هستند.
  3. Konrad-Adenauer-Stiftung Scholarship: این بورسیه توسط بنیاد Konrad-Adenauer-Stiftung برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که به دنبال تحصیل در حوزه‌های مختلف هستند.
  4. Friedrich Ebert Foundation Scholarship: این بورسیه توسط بنیاد Friedrich Ebert Foundation برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که به دنبال تحصیل در آلمان هستند.
  5. Rosa Luxemburg Foundation Scholarship: این بورسیه توسط بنیاد Rosa Luxemburg Foundation برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که به دنبال تحصیل در حوزه‌های مختلف هستند.

بورسیه تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی‌ ارشد

Scholarships in Germany at the Master's Degree

برای اخذ بورسیه‌ های تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی‌ ارشد باید مراحلی را طی نمایید. تصمیم بگیرید و شرایط دانشگاه‌های آلمان را بررسی کنید. یادتان باشد که انتخاب شما بسیار مهم است؛ پس درست انتخاب کنید. بعضی از بهترین بورسیه‌ های تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی‌ ارشد، عبارتند از:

  • DAAD Scholarship
  • Erasmus Mundus Scholarship
  • Heinrich Böll Foundation Scholarship
  • Konrad-Adenauer-Stiftung Scholarship
  • Friedrich Ebert Foundation Scholarship

بورسیه تحصیلی در آلمان در مقطع دکترا

Scholarships in Germany at the doctoral level

بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان در مقطع دکترا به دانشجویان امکان می‌دهد تا به‌صورت تمام‌وقت به تحقیقات خود بپردازند و بدون نگرانی از مسائل مالی، به پژوهش خود ادامه دهند. درواقع در آلمان، دانشجویان دکترا معمولاً به‌عنوان پژوهشگران در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کار می‌کنند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا، دانشجو باید شرایط خاصی را برآورده کند. این شرایط شامل داشتن مدرک کارشناسی با عملکرد برجسته و تجربه کاری در زمینه تخصص خود است. همچنین، دانشجو باید یک طرح‌نامه پژوهشی باکیفیت بالا تهیه کند که شامل توضیحات دقیقی در مورد موضوع پژوهش، فرضیات و روش‌های استفاده شده در پژوهش است.

بعضی از بهترین بورسیه‌ های تحصیلی آلمان در مقطع دکترا در آلمان عبارت‌اند از:

  • DAAD Scholarship
  • Max Planck Society Scholarship
  • Humboldt Foundation Scholarship
  • Heinrich Böll Foundation Scholarship
  • Konrad-Adenauer-Stiftung Scholarship
  • Friedrich Ebert Foundation Scholarship

پیشنهاد مطالعه

بورسیه تحصیلی بنیاد DAAD

The DAAD Foundation Scholarship

بنیاد DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی است که با هدف ارتقای تعاملات فرهنگی و آموزشی بین آلمان و سایر کشورها تأسیس شده است. بنیاد DAAD به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی در حوزه آموزش عالی، بورسیه‌های تحصیلی مختلف را به دانشجویان و پژوهشگران ارائه می‌دهد.

این بورسیه برای دانشجویان و پژوهشگران در سطح کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکترا در مقاطع مختلف ارائه می‌شود. بورسیه‌ DAAD شامل بورسیه‌های کوتاه‌مدت (کمتر از ۶ ماه)، بورسیه‌های بلندمدت (بیشتر از ۶ ماه) و بورسیه‌های تحقیقاتی می‌شود. این بورسیه شامل هزینه‌های تحصیلی، هزینه‌های زندگی، بلیط هواپیما و بیمه سلامت است.

برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی بنیاد DAAD، دانشجو باید شرایط خاصی را برآورده کند. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

  • تسلط به زبان آلمانی
  • تجربه کاری در زمینه تخصص خود
  • یک پروپوزال پژوهشی باکیفیت بالا
  • داشتن مدرک کارشناسی با عملکرد برجسته

به‌طورکلی بورسیه‌ های تحصیلی آلمان از طرف بنیاد DAAD یک فرصت عالی برای دانشجویان و پژوهشگران به شمار می‌آیند که به دنبال ارتقای دانش خود بوده و علاقه‌مند به تحصیل در آلمان هستند. این بورسیه‌ها شامل هزینه‌های تحصیلی، هزینه‌های زندگی، بلیط هواپیما و بیمه سلامت است.

پیشنهاد مطالعه

بورسیه ملی آلمان

German National Scholarship

بورسیه تحصیلی ملی آلمان یک فرصت بسیار ارزشمند برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در آلمان تحصیل کنند. این بورسیه‌ها توسط دولت آلمان ارائه می‌شود و به دانشجوها امکان می‌دهد تا هزینه‌های تحصیلی خود را پوشش دهند و به تحصیلات خود در یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان ادامه دهند.

برای اخذ بورسیه تحصیلی ملی آلمان، دانشجو باید شرایط مشخصی را داشته باشد، از جمله نمرات بالا، تجربه کاری مرتبط، و توانایی زبان آلمانی. همچنین، بسته به نوع بورسیه، ممکن است دانشجو باید یک پروژه تحقیقاتی یا تحصیلات تکمیلی انجام دهد.

بورسیه‌های تحصیلی ملی آلمان عموماً شامل هزینه‌های تحصیلی، هزینه‌های زندگی، و حتی هزینه‌های سفر به آلمان می‌شود. این بورسیه‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در دسترس هستند. بورسیه‌های تحصیلی آلمان یک فرصت فوق‌العاده برای تسهیل مهاجرت به آلمان محسوب می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه

بورسیه تحصیلی اراسموس در آلمان

Erasmus Scholarships in Germany

بورسیه تحصیلی اراسموس یکی از فرصت‌های بسیار محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در آلمان تحصیل کنند. این بورسیه‌ها توسط اتحادیه اروپا ارائه می‌شود و به دانشجوها امکان می‌دهد تا در یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان تحصیل کنند و تجربه‌ای بین‌المللی و البته آموزش عالی را تجربه کنند. برای کسب این بورسیه باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • متقاضیان نباید در گذشته اراسموس را دریافت کرده باشد.
  • مدرک کارشناسی از یک دانشگاه و مؤسسه آموزشی معتبر لازم و ضروری است.
  • متقاضی باید شهروند یکی از کشورهای مورد تأیید برای دریافت بورسیه اراسموس باشد.
  • متقاضیان این بورسیه که از کشورهای غیراروپایی هستند باید به قوانین بین‌الملل و اتحادیه اروپا احترام گذارند.
  • برای دریافت بورسیه‌ های تحصیلی آلمان داشتن مدرک زبان تافل و یا آیلتس الزامی است.
  • متقاضی این بورسیه نباید بیشتر از 12 ماه سابقه تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای مشارکت‌کننده در اهدای بورسیه اراسموس را داشته باشد.

بورسیه سازمان‌های حمایتی استعدادیابی آلمان

Scholarships for German Talent Support Organizations

در آلمان حدود 13 سازمان حمایتی استعدادیابی تأسیس شده است که هر یک از آن‌ها مزیت‌ها و ویژگی‌هایی را شامل می‌شوند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بورسیه بنیاد ملی آکادمیک آلمان

بورسیه بنیاد ملی آکادمیک آلمان (DAAD) یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان‌های بورسیه‌دهی در آلمان محسوب می‌شود. این بنیاد به دانشجویان و پژوهشگران بین‌المللی امکان می‌دهد تا در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی آلمان تحصیل کنند و تحقیقات خود را ادامه دهند. این بورسیه‌ها شامل مقاطع تحصیلات تکمیلی، دکترا، تحقیقات پسادکترا و همچنین بورسیه‌های کوتاه‌مدت برای کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف می‌شوند.

بورسیه بنیاد رزا لوکزامبورگ

یکی از بورسیه‌ های تحصیلی آلمان، بورسیه بنیاد رزا لوکزامبورگ است. این بنیاد به نام یکی از زنان برجسته لوکزامبورگ، رزا لوکزامبورگ، نام‌گذاری شده است که در زمینه حقوق بشر و فعالیت‌های اجتماعی فعالیت داشت. بنیاد رزا لوکزامبورگ به دانشجویان از سراسر جهان امکان می‌دهد تا در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی لوکزامبورگ تحصیل کنند. بورسیه بنیاد رزا لوکزامبورگ به دانشجویان مختلفی همچون زنان، افراد داری معلولیت، اشخاص نیازمند، دانشجویانی با تحصیل درخشان و شرایط مهاجرت تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه

بورسیه هانس بوکلر

بورسیه هانس بوکلر یکی از بورسیه‌های معروف در زمینه علوم‌انسانی و اجتماعی است. این بورسیه به نام هانس بوکلر، فیلسوف و اقتصاددان مشهور اهل آلمان نام‌گذاری شده است. این بورسیه به دانشجویان دکتری و پژوهشگران در این حوزه‌ها کمک مالی و حمایت از تحصیلات و تحقیقات آن‌ها را فراهم می‌کند. متقاضیان دریافت این بورسيه از لحاظ مختلف همچون سیاسی، فرهنگی، عملکرد تحصیلی و زیست‌محیطی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بورسیه تحصیلی کنراد آدناور

بورسیه تحصیلی کنراد آدناور یکی از بورسیه‌های تحصیلی آلمان است که برای دانشجویان بین‌المللی با سن کمتر از سی‌سال در مقطع دکترا و کارشناسی‌ارشد در نظر گرفته شده است. داشتن سطح علمی بالاتر از حد متوسط و همچنین تجربه فعالیت‌های اجتماعی دو شرط لازم و بسیار مهم برای دریافت این بورسیه هستند.

German Scholarships

بورس تحصیلی فردریش ایبرت

بورس تحصیلی فردریش ایبرت یکی دیگر از بورسیه‌ های تحصیلی در آلمان است که برای رشته های علوم اجتماعی ارائه می شود. متقاضیان می‌توانند با مدارک تحصیلی بالا و فعالیت‌های مفید در حوزه‌های علوم اجتماعی، علوم‌ انسانی و علوم سیاسی اقدام به دریافت این بورسیه کنند.

بورسیه بنیاد آزادی فردریش ناومن

هدف از تأسیس این بنیاد افزایش سطح اصول لیبرال و همچنین سطح کیفیت آموزش سیاسی آلمان است. علاوه بر آلمان در سایر کشورها این بنیاد فعالیت دارد.

بورسیه بنیاد هانس سایدل

یکی دیگر از بورسیه بنیاد هانس سایدل مبالغ حمایتی گوناگونی را با درنظرگرفتن سطح تحصیلی دانشجویان آلمانی اختصاص داده است.

بورسیه‌های تحصیلی بنیاد هاینریش بل در آلمان

این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و همچنین دکترا در نظر گرفته شده است‌.

بورسیه تحصیلی گوته

بورسیه تحصیلی گوته یکی از معروف‌ترین بورسیه‌ های تحصیلی آلمان و جهان است که به نام شاعر و نویسنده مشهور آلمانی، ژوهان ولفگانگ فون گوته نام‌گذاری شده است. این بورسیه تحصیلی توسط دولت آلمان ارائه می‌شود و به دانشجویان بین‌المللی فرصت می‌دهد تا در دانشگاه‌های برتر آلمان تحصیل کنند. این بورسیه برای تحصیل در سطوح مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

دانشجویان بورسیه گوته فرصت دارند تا در زمینه‌های مختلف از جمله علوم‌انسانی، علوم طبیعی، مهندسی، علوم اجتماعی و هنر در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند.

بورسیه تحصیلات تکمیلی برمن (BIGSSS)

بورسیه تحصیلات تکمیلی برمن (BIGSSS) یک بورسیه تحصیلی معروف در آلمان است که توسط دانشگاه برمن ارائه می‌شود. این بورسیه تحصیلات تکمیلی به دانشجویان بین‌المللی فرصت می‌دهد تا در دانشگاه برمن تحصیل کنند و در حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی تحقیقات پیشرفته انجام دهند.

دانشجویان بورسیه BIGSSS فرصت دارند تا با اساتید و پژوهشگران برجسته در حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی همکاری کنند و از منابع پژوهشی پیشرفته استفاده کنند. علاوه بر این، BIGSSS به دانشجویان فرصت می‌دهد تا در چارچوب یک برنامه آموزشی چندرشته‌ای، دوره‌های آموزش و آمادگی پژوهش را طی کنند. این بورسیه هدف اصلی خود را در ارتقا تحقیقات پژوهشگرانه و آموزش عالی در حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی قرار داده است.

بورسیه تحصیلی زنان ESMT آلمان

یکی از خاص‌ترین بورسیه‌ های تحصیلی آلمان، بورسیه تحصیلی زنان ESMT آلمان است. بورسیه ESMT در مدرسه مدیریت اروپا (ESMT) یک فرصت بسیار ارزشمند برای زنان بااستعداد است که مایل به تحصیل در یکی از مدارس مدیریت برجسته جهان هستند. این بورسیه تحصیلی به زنان با توانایی‌ها و استعدادهای منحصربه‌فرد فرصت می‌دهد تا در دوره‌های کارشناسی‌ارشد یا MBA در ESMT شرکت کنند و مهارت‌های لازم برای رشد حرفه‌ای خود را تقویت کنند.

بورسیه‌های تحقیقاتی ماکس پلانک

مؤسسه ماکس پلانک یکی از مؤسسات تحقیقاتی برجسته در جهان است و بورسیه‌های تحقیقاتی مختلفی را برای دانشجویان و پژوهشگران ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها برای افرادی که علاقه‌مند به پژوهش در زمینه‌های مختلف علمی از جمله فیزیک، شیمی، بیولوژی، علوم رایانه، علوم اجتماعی و علوم‌انسانی هستند، مناسب است. بورسیه‌های تحقیقاتی ماکس پلانک معمولاً به دانشجویان دکترا، پسادکترا و پژوهشگران باتجربه ارائه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

بورسیه فول فاند آلمان چیست؟

What is the German Full fund Scholarship

بورسیه فول فاند یکی از بهترین بورسیه‌ های تحصیلی آلمان است. این بورسیه به دانشجویان فرصت می‌دهد تا به‌صورت کامل هزینه‌های تحصیلی خود را (شامل شهریه، هزینه زندگی و هزینه‌های دیگر) تأمین کنند. بورسیه فول فاند معمولاً برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا در زمینه‌های مختلف علمی ارائه می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی آلمان

Documents required for German scholarships

برای اخذ بورسیه‌ های تحصیلی آلمان باید مدارک لازم را جمع‌آوری کرده و ارائه نمایید. از جمله مدارک لازم به شرح زیر است:

  • فرم درخواست کمک‌هزینه تحصیلی را تکمیل کنید.
  • مدارک تحصیلی گذشته، رزومه داوطلب و ریزنمرات را جمع‌آوری کرده و اپلای کنید.
  • از 2 یا 3 استاد توصیه‌نامه دریافت کنید.
  • مقالات بین‌المللی بنویسید.
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر و مدرک زبان آلمانی امتیاز بسیار مثبتی برای شما محسوب می‌شود.
  • پس از تأییدپذیرش گذرنامه دریافت نمایید، وقت سفارت گرفته و در روز مصاحبه ویزا درخواست کنید‌.

در نهایت آماده سفر به آلمان شده و بعد از ورود در دانشگاه ثبت‌نام نمایید. سپس برای کسب مجوز اقامت در حین تحصیل، درخواست دهید. ما در کنار شما هستیم تا در هر مقطع تحصیلی برای هر نوع بورسیه تحصیلی آلمان کمک کنیم.

معدل لازم برای اخذ بورسیه آلمان

Necessary for German Scholarships

با توجه به قوانین جدید در مورد شرط معدل برای اخذ بورسیه‌ های تحصیلی آلمان، معدل بالاتر از 15 در سه ‌پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم است. قابل‌ذکر است که شرط معدل برای رشته‌های مختلف، متفاوت است. به‌طور مثال، برای تحصیل در رشته‌ پزشکی باید حتما معدل بالایی داشته باشید.

جمع‌بندی

بورسیه‌ های تحصیلی آلمان بستر بسیار خوبی را برای رشد و پرورش ایجاد می‌کنند تا افراد مختلف از کشورهای گوناگون برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنند. برای اینکه بتوانید راحت‌تر بورسیه تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنید به مشاوره و کمک افراد باتجربه و آگاه نیاز دارید. ازاین‌رو موسسه مهاجرتی ویزایار؛ یارِ مطمئن در مسیر پرابهام مهاجرت شما است.

سوالات متداول شما درباره بهترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان:

برخی از سؤالات متداول درمورد بورسیه تحصیلی کشور آلمان به شرح زیر است:

خوب است بدانید که نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ زیرا دانشگاه‌های آلمان شما را در هر سن و سالی که باشید پذیرش می‌کنند.

بله. در زمان تحصیل شما می‌توانید کار کنید.

بعد از فارغ‌التحصیلی 18 ماه فرصت دارید تا بتوانید کار پیدا کنید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهید. بعد از 5 سال کار کردن در آلمان موفق به دریافت اقامت دائم در آلمان خواهید شد.

پرسش و پاسخ 

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
2 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات
حسین سلامی
حسین سلامی
2024/04/15 3:44 ب.ظ

وقت بخیر، من لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران گرفتم میخواستم بپرسم برای رشته های زیر مجموعه علوم سیاسی بورسیه راحت میشه گرفت؟