لوگوی ویزایار

آشنایی کامل با آزمون تست آس (Test AS)

کشور آلمان با برگزاری آزمون تست آس (Test As) و استعدادیابی تحصیلی در میان دانشجویان، سعی در جذب افرادی با استعداد و کوشا دارد.

آلمان از دیرباز تا به امروز، جایگاه علمی بالایی در دنیا داشته و همچنان نیز دارد.

آزمون Test AS می تواند نوعی غربالگری علمی در جهت پذیرش استعدادهای مهم از میان دانشجویان باشد.

تمامی دانشجویان و متقاضیان ایرانی می توانند برای افزایش شانس قبولی، پیش از ورود به مقطع لیسانس در این کشور، تست اس را انجام دهند.

اگر شما هم دوست دارید بدانید که این تست چیست و چه کارایی دارد، با ما همراه باشید.

آزمون تست آس چیست؟

تحصیل در آلمان با دیگر کشورهای اروپایی، کمی متفاوت است. کشور آلمان برای اینکه بتواند دانشجویان مستعد و با استعداد را در دانشگاه های خود پذیرش کند، برای متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس هستند، آزمون تست آس برگزار می کند. 

این آزمون برای دانشجویان خارجی برگزار می گردد. البته افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا هستند، نیازی به دادن این آزمون ندارند. اما برای متقاضیان خارجی از جمله ایرانیان،جهت اخذ پذیرش در رشته های پرطرفدار قبولی در این آزمون بسیار ضروری است.

اخذ پذیرش در برخی رشته های پرطرفدار از دانشگاه های آلمان منوط به قبولی در تست آس می باشد. گذشته از شرایط دیگر مانند آزمون زبان آلمانی یا انگلیسی، دانشجویان باید بتوانند نمره ی قبولی در این آزمون را دریافت کنند. در غیر این صورت پذیرش آنها انجام نمی شود.

آزمون تست آس چیست؟

ساختار آزمون تست آس Test As

آزمون تست آس توسط آموزش و پرورش آلمان با دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می شود. هر دانشجو می تواند با توجه به دانش زبان خود، یکی را انتخاب کند. همچنین، Test AS در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می شود. سوالات بخش عمومی مربوط به هوش و استعداد تحصیلی و درک عمومی می باشد و سوالات تخصصی، پیرامون مباحث تخصصی رشته ای است که برای ورود به آن، تقاضا داده شده است.

پیشنهاد مطالعه

شرکت در آزمون Test AS برای چه کسانی مناسب است؟

آزمون تست آس TestAs برای چه کسانی مناسبت است؟

شرکت در آزمون Test AS برای افرادی مناسب است که قصد دارند با مدرک تحصیلی دیپلم، تحصیل در آلمان را ادامه دهند.

افرادی که قصد اخذ پذیرش از رشته های NC در آلمان را دارند، با شرکت در این آزمون شانس قبولی خود را در این رشته ها افزایش می دهند.

شرایط سنی شرکت در آزمون تست آس:

شرکت در این آزمون، محدودیت سنی خاصی نداشته و می توان با هر سنی در آن شرکت کرد.

نحوه ثبت نام در آزمون تست آس

برای ثبت نام و شرکت در این آزمون باید در موسسه زبان جمهوری فدرال آلمان عضو شد و در سایت آن ثبت نام کرد. آدرس اینترنتی این سایت  www.testas.de است.

شرکت در آزمون Test AS و ثبت نام در آن، کار چندان سختی نیست. افرادی که متقاضی تحصیل در آلمان هستند، خوب می دانند که با تحصیل در این کشور، آینده ی شغلی خود را تضمین خواهند کرد. معمولا کاریابی و یافتن شغل برای این افراد در آلمان و سایر کشورها خیلی ساده تر خواهد بود. یکی از دلایل این امر، استعداد و هوش بالای این افراد است. افرادی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، از میان افراد شرکت کننده در TestAS انتخاب می شوند و با استانداردهای روز دنیا، تحصیل می کنند.

وقتی در سایت ذکر شده ثبت نام کردید، می توانید ایمیل تاییدی را از این سایت دریافت کنید و ثبت نام خود را نهایی شده قلمداد کنید. معمولا 5 هفته پیش از آزمون، ثبت نام آن شروع می شود.

هزینه آزمون Test AS

برای شرکت در آزمون Test AS باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنید تا بتوانید در آن شرکت کنید. هزینه ی این آزمون به شهر انتخابی از سوی داوطلب بستگی دارد. همچنین نوع رشته ای که قصد شرکت در آن را دارد، می تواند روی هزینه ی آزمون موثر باشد. اما چیزی در حدود 80 یورو به طور میانگین، باید پرداخت شود.

محتوای آزمون تست آس

آزمون تست آس دارای دو بخش کلی عمومی و تخصصی است که آزمون دهندگان باید هوش و استعداد تحصیلی و عمومی خود را در بخش عمومی و اطلاعات خود پیرامون رشته ای که قرار است در آن پذیرفته شوند را به نمایش بگذارند. برای تحصیل در آلمان و حتی دریافت بورسیه تحصیلی این کشور، باید با دقت کامل به سوالات تست اس پاسخ داد.

بخش سوالات عمومی، بخش اصلی این استعداد یابی می باشد. دانش عمومی داوطلبان از طریق سوالات بخش ریاضی و محاسبات، سوالات استنباطی، سوالات سری های عددی و سوالات الگوهای تکمیلی در این آزمون به چالش کشیده می شود. در بخش سوالات تخصصی نیز، سوالاتی پیرامون دانش کامپیوتر و ریاضیات، علوم اقتصاد، علوم انسانی و سوالات فنی و مهندسی مطرح می شود که هر داوطلب می تواند با توجه به رشته انتخابی خود در آنها شرکت کند.

مراکز برگزار کننده آزمون تست آس(Test AS)

برگزاری آزمون تست آس

آزمون Test AS در کشورهای مختلف و در مراکز معتبر همانند خود کشور آلمان برگزار می شود که داوطلبان می توانند در آنها شرکت کنند. در ایران نیز این مراکز معتبر و علمی در شهر تهران مستقر هستند و می توان آزمون تست آس را در یکی از این مراکز انجام داد. در اینجا چند مکان برای تست آس در ایران را ذکر می کنیم:

  • مدرسه Deutsches Sprachinstitut در تهران، دیباجی جنوبی بعد از بزرگراه صدر
  • مدرسه صنعتی Deutsch-Iranische واقع در تهران، خیابان بخارست
  • مدرسه دیوان ـ فرهنگسرا در تهران، دیباجی جنوبی، بعد از بزرگراه صدر، ساختمان ورگل
  • مدرسه Deutsches Sprachinstitut در تهران، خیابان قلهک، خیابان شریعتی
  • دانشگاه اصفهان، گروه زبان‌های خارجی واقع در خیابان هزارجریب

سیستم نمره دهی آزمون تست آس (Test AS)

آزمون Test AS ، به صورت خودکار تصحیح می گردد. در این آزمون  و در بخش سوالات تخصصی، درصد و رتبه و سطح توانایی فرد، کاملا مشخص شده و به او ارائه می گردد. رتبه در این آزمون بسیار اهمیت دارد. وقتی آزمون Test AS تصحیح شد، دانشگاه آلمانی مد نظر، رتبه را بررسی خواهد کرد و ملاک انتخاب، بر اساس رتبه می باشد.

در این آزمون چیزی تحت عنوان مردودی یا قبولی وجود ندارد. هر درس و مهارت، رتبه ی خاصی دارد که می توان بعد از آزمون آن را مشاهده کرد.

منابع آزمون تست آس (Test AS)

آزمون Test AS مانند آزمون های دیگر نیست که بتوان برای آن منابع خاصی را مطالعه کرد. شاید برای گرفتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی بتوانید منابعی را مطالعه کرده و قبول شوید اما در آزمون تست آس، اینگونه نیست. شما باید هوش و استعداد و توانایی تحصیلی و دانش و اطلاعات عمومی خود را در این آزمون محک بزنید. لذا منبع خاصی برای مطالعه وجود ندارد. اما برای اشنایی بیشتر با نحوه ی برگزار و نمونه سوالات می توانید به آزمون های قبلی و سوالات آن مراجعه کنید تا از کم و کیف آزمون، آگاه شوید.

مزایای قبولی در آزمون تست آس

آزمون تست آس می تواند ذهن و استعداد شخص را به چالش کشیده و با کسب رتبه های خوب در بخش های مختلف آن، انتظار اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را داشت. دانشگاه های آلمان برای پذیرش دانشجو، توجه ویژه ای به نتایج حاصل از این آزمون دارند. لذا بزرگترین مزیت این تست، قبولی در دانشگاه های آلمان می باشد.

کلام آخر

آزمون تست آس علاوه بر سنجش توانایی ها و استعداد تحصیلی شما در گذشته، می کوشد تا استعداد شما را در رشته ی تحصیلی مورد علاقه ی خودتان نیز  بسنجد. پس بهتر است پیش از انجام این تست، اطلاعات خود را پیرامون رشته ی مورد علاقه و درخواست خود، بالا ببرید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب ویزایار تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ 

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
0 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات