لوگوی ویزایار

نحوه دریافت گواهی قبولی کنکور

چنانچه قصد دریافت پذیرش از دانشگاه های داخل و یا خارج از کشور را داشته باشید، باید بدانید که یکی از مدارک لازم برای دریافت پذیرش و ورود به دانشگاه، گواهی قبولی کنکور خواهد بود.
در این مقاله قصد داریم به معرفی گواهی قبولی کنکور، کاربرد ها و موارد استفاده از آن، و نیز نحوه دریافت این گواهی بپردازیم. با ویزایار همراه باشید.

گواهی قبولی کنکور چیست؟

گواهی قبولی کنکور در واقع یکی از مدارک پذیرش متقاضی در دانشگاه های داخل کشور و برخی از دانشگاه های خارج از کشور است که شامل اطلاعات متقاضی در آزمون کنکور از جمله رتبه داوطلب، تعداد کل داوطلبان آزمون، رشته و دانشگاه پذیرفته شده متقاضی (درصورت انجام انتخاب رشته) است.
دانشجویان سراسری برای دریافت گواهی قبولی کنکور باید از طریق سازمان سنجش اقدام کنند. اما دانشجویان دانشگاه آزاد برای دریافت این گواهی باید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

نمونه گواهی قبولی کنکور نمونه گواهی رتبه کنکور

دریافت گواهی قبولی کنکور برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان

چنانچه قصد دریافت ویزای تحصیلی آلمان را دارید، باید بدانید که تقریبا از شروع سال 2023 میلادی، ارائه ترجمه گواهی قبولی کنکور برای کسانی که در ایران، کنکور شرکت کرده اند، الزامی شده است. تا پیش از این، ارائه این مدرک جز مدارک اختیاری اعلام شده از سوی سفارت آلمان در ایران بود که بسیاری از متقاضیان، از ارائه این مدرک به سفارت آلمان سر باز می زدند. اما پس از اجباری شدن ارائه این مدرک برای افرادی که در ایران کنکور شرکت کرده بودند، تب و تاب زیادی در بین متقاضیان برای دریافت این مدرک ایجاد شد. البته در بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی نیز، برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی، ارائه این مدرک الزامی بوده و هست.

پیشنهاد مطالعه

مراحل درخواست گواهی قبولی کنکور

روش های دریافت گواهی قبولی کنکور آزمون سراسری

دریافت گواهی قبولی کنکور آزمون سراسری،  در حال حاضر به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. در صورتی که برای گرفتن این گواهی عجله دارید، بهتر است به صورت حضوری مراجعه کنید و همان روز می توانید گواهی قبولی کنکور خود را دریافت کنید.

اما در صورتی که محدودیت زمانی برای گرفتن این گواهی ندارید، می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت سازمان سنجش ثبت کنید و طی 3 تا 5 روز کاری بعد، این گواهی برای شما صادر شده و از طریق پست برای شما ارسال خواهد شد.

دریافت گواهی قبولی کنکور آزمون سراسری به صورت آنلاین

برای گرفتن گواهی قبولی کنکور بصورت آنلاین کافی ست به آدرس اینترنتی این سازمان به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنید.

سپس همانند تصویر زیر، در قسمت نوار بالا، بر روی گزینه «پاسخگویی اینترنتی» کلیک کنید

نحوه درخواست گواهی قبولی کنکور سنجش

 پس از آن، وارد صفحه جدیدی به صورت زیر خواهید شد که باید روی گزینه «درخواست گواهی قبولی و رتبه» کلیک کنید:

نحوه درخواست گواهی قبولی کنکور سنجش

پس از آن باید با شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل به صورت زیر، وارد سیستم شوید:

پس از ثبت شماره همراه و آدرس ایمیل، کد اعتبارسنجی 6 رقمی برای شما ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن می توانید وارد سیستم شوید و اطلاعات خود را تکمیل کنید:

در این صفحه، در قسمت تقاضا می توانید نوع درخواست خود را انتخاب کنید.

پس از وارد کردن کامل اطلاعات و تایید نهایی، درخواست شما ثبت خواهد شد و کد پیگیری مربوطه در صفحه نمایش داده خواهد شد و همچنین برای شما پیامک خواهد شد.

دریافت گواهی قبولی کنکور آزمون سراسری به صورت حضوری

برای گرفتن گواهی قبولی آزمون سراسری، با در دست داشتن کارت شناسایی خود، باید به ساختمان مرکزی سازمان سنجش واقع در خیابان کریمخان زند مراجعه کنید. در این روش، پس از نوبت گیری و تکمیل فرم های مربوطه و نیز واریز هزینه صدور آن، این گواهی برای شما صادر شده و مهر برجسته خورده و به شما تحویل داده خواهد شد و در ازای آن، از شما رسید تحویل دریافت خواهند کرد. این روش برای کسانی مناسب است که تهران هستند و یا برای گرفتن این گواهی بسیار عجله دارند.

آدرس و ساعات کاری سازمان سنجش برای دریافت گواهی قبولی کنکور

ساختمان اداری سازمان سنجش کشور برای دریافت گواهی قبولی کنکور، به آدرس زیر است:

  • تهران، خيابان کریم خان زند، بین خیابان های استاد نجات الهی و سپهبد قرنی، پلاک 204

 

درصورتی که در زمان مراجعه، شما را به واحد ارتباطات مردمی این سازمان ارجاع دهند، باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

  • تهران، خيابان کریم خان زند، خیابان استاد نجات الهی، کوچه شهيد امانی

 

ساعت کار این سازمان، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30 می باشد.

تلفن تماس واحد مربوطه برای ارتباط با کارشناسان صدور گواهی قبولی کنکور در سازمان سنجش، به صورت زیر است:

3 – 88923950 (021)

برای اینکه از حضور کارشناسان مربوط به صدور گواهی قبولی کنکور مطمئن شوید، می توانید پیش از مراجعه به این سازمان، با شماره های بالا تماس بگیرید.

پیگیری گواهی قبولی کنکور

همانطور که در قسمت دریافت گواهی قبولی کنکور آزمون سراسری به صورت آنلاین اشاره کردیم، پس از ثبت درخواست صدور گواهی قبولی کنکور در سایت سازمان سنجش، یک کد پیگیری برای شما پیامک خواهد شد که با استفاده از آن می توانید وضعیت درخواست خود را به صورت زیر در پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کنید:

پس از وارد کردن کد پیگیری، وضعیت درخواست شما به صورت زیر نمایش داده خواهد شد:

درصورتی که به صورت حضوری درخواست صدور گواهی قبولی کنکور داده باشید، می‌توانید به صورت حضوری درخواست خود را پیگیری کنید.

دریافت گواهی قبولی دانشگاه آزاد

در صورتی که دانشجو و یا فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد هستید، باید به صورت حضوری به ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد واقع در حصارک تهران، طبقه هفتم پارکینگ طبقاتی، مرکز سنجش و پذیرش مراجعه کنید. در این حالت پس از مراجعه، فرم مربوط را تکمیل کرده و پس از واریز هزینه مربوطه، درخواست خود را در واحد دبیرخانه ثبت می کنید.

در صورتی که امکان مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد را ندارید، می توانید درخواست خود را به‌صورت کتبی ثبت کرده و به همراه کپی کارت ملی و کپی شناسنامه و همچنین فیش واریز هزینه درخواست، به آدرس زیر پست کنید:

  • تهران، انتهای بزرگراه ستاری، میدان دانشگاه، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه

سوالات متداول شما درباره نحوه دریافت گواهی قبولی کنکور:

گواهی قبولی کنکور چیست؟

گواهی قبولی کنکور، یکی از مدارک لازم برای دریافت پذیرش متقاضی از دانشگاه های داخل و خارج از کشور است که شامل اطلاعات متقاضی در آزمون سنجش شامل رتبه، رشته و دانشگاه پذیرش شده است.

نحوه دریافت گواهی قبولی کنکور به چه صورت است؟

درصورتی که در کنکور ایران شرکت کرده باشید، می توانید درخواست خود را بصورت حضوری و یا آنلاین در سازمان سنجش کشور ثبت کنید که نحوه انجام آن را بصورت دقیق در این مقاله شرح داده ایم.

صدور گواهی قبولی کنکور چقدر زمان می برد؟

صدور گواهی قبولی کنکور به مدت 1 تا 7 روز کاری (بسته به نحوه درخواست) زمان خواهد برد.

آیا فرد دیگری می تواند به جای شما گواهی قبولی کنکور را دریافت کند؟

بله، فرد دیگری نیز با در دست داشتن کپی کارت ملی و شناسنامه شما می تواند با مراجعه به سازمان سنجش کشور، برای شما درخواست گواهی قبولی کنکور دهد.

پرسش و پاسخ 

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
7 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات
شاپور امان
شاپور امان
2024/04/22 2:53 ب.ظ

بربی تاییدرتبه نهایی ب دانشگاه مراجعه کردم پاس دادن ب سازمان سنجش سازمان سنجش هم برو تهران کریم خان هیا کرج با بین همه ساختمان وچند هزار متر زمین و کلی کارمند توان دادنن چه تاییدیه را ندارند این چه قانونی است

عظیمی
عظیمی
2024/02/18 3:02 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
من فرم درخواست گواهی قبولی کنکور رو پر کردم و کد پیگیری و حتی شماره نامه برایم پیامک شد، آخرین وضعیت نامه هم زده پاسخ داده شد. الان بیش از ۲۰ روز گذشته ولی نامه ای دریافت نکردم

آتنا
آتنا
2024/01/30 10:41 ق.ظ

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من کنکور شرکت کرده بودم ولی انتخاب رشته انجام نداده بودم و دانشگاه آزاد بصورت ثبت نامی با ثوابق تحصیلی درس خوندم.
بنظرتون این گواهیو باید از کجا بگیرم؟

نازنین
نازنین
2023/12/26 4:50 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
من فرم درخواست گواهی قبولی کنکور رو پر کردم اما الان که پیگیری کردم آخرین وضیعت فرم رو زده ابطال باد یک بار دیگه درخواست بدم ؟

علی
علی
2023/11/08 9:52 ق.ظ

سلام و احترام، من برای آلمان دارم اقدام می کنم و بهم گفتن داخل مدارک گواهی قبولی کنکور هم باید ترجمه بشه، من دانشجوی دانشگاه آزادم، باید گواهی ام رو از سایت سنجش بگیرم یا از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد؟