لوگوی ویزایار

آوسبیلدونگ متخصص ورزش

Ausbildung als Sportfachmann/-frau

Classic dual vocational training

مدرک پیش نیاز:پایان تحصیلات متوسطه

مدت دوره:3 سال

نوع کار دوره:روزانه

پیش نیاز: پایان تحصیلات متوسطه

مدت دوره: 3 سال

نوع کار دوره: روزانه

• آوسبیلدونگ متخصص ورزش در یک نگاه

آوسبیلدونگ متخصص ورزش

اگر به ورزش علاقه‌مند هستید و بیشتر اوقات فراغت خود را در باشگاه می‌گذرانید، چرا سرگرمی و شغل خود را با هم ترکیب نکنید! اگر ماهیچه‌های قوی و قدرت بدنی عالی دارید پس وقت آن رسیده تا توانایی‌های خود را به پول تبدیل کنید! اگر فکر می‌کنید که این کار امکان‌پذیر نیست، پس لازم است یادآوری کنیم که می‌توانید همزمان با وزنه زدن و دویدن روی تردمیل درآمد نیز داشته باشید. شما پس از دوره آموزشی به عنوان یک متخصص ورزشی، می‌توانید برنامه‌های آموزشی و تغذیه بنویسید، سبک‌های ورزشی را در تناسب اندام توسعه دهید، مسابقات را سازماندهی می‌کنید و به حتی سود و زیان باشگاه را محاسبه کنید. در واقع به عنوان یک مربی متخصص هیچ مانعی بر سر راه شما برای ادامه ورزش و کسب درآمد قرار ندارد.

یک متخصص ورزشی چه کارهایی انجام می‌دهد؟

آموزش برای تبدیل شدن به یک متخصص ورزشی به رشته‌های ورزشی متنوع بوده و وظایف هیجان انگیز زیادی را بر عهده مربیان می‌گذارد. شما بسته به جایی که کار می‌کنید شاگردان زیادی را خواهید داشت. در سالن بدنسازی به نحوه انجام صحیح حرکات نظارت می‌کنید و طرز عملکرد تجهیزات مختلف ورزشی را برای آنها توضیح می‌دهید. تست‌های ورزشی را انجام داده و در نهایت می‌توانید بگویید که کدام برنامه ورزشی برای هر یک مناسب است. برای انجام این کارها قبل از هر چیز خودتان باید از توانایی جسمی بالا برخوردار باشید.

دوره آوسبیلدونگ متخصص ورزش

در آموزش سه ساله تبدیل شدن به یک متخصص ورزشی یاد خواهید گرفت که محاسبات درآمدی را نیز انجام دهید. اگر در زمان تحصیل خود استعدادی کوچک در رشته ریاضی داشته‌اید پس می‌توانید در این زمینه موفق عمل کنید. همچنین برای اینکه سالن ورزشی شما در رقابت با سایر سالن‌های تناسب اندام و باشگاه‌های ورزشی عملکردی عالی داشته باشد بایستی بهترین تجهیزات، کالاها و خدمات ورزشی را تهیه کنید. مراقبت و نگهداری از تجهیزات و رعایت استانداردهای ایمنی از جمله مواردی هستند که در دوره آوسبیلدونگ متخصص ورزش خواهید آموخت.

دوره آوسبیلدونگ متخصص ورزش برای شما مناسب است اگر...

  • شما عاشق ورزش هستید.
  • از سازماندهی و برنامه‌ریزی در زمینه ورزش لذت می‌برید.
  • می‌توانید در دیگران ایجاد انگیزه کنید.

دوره آوسبیلدونگ متخصص ورزش برای شما مناسب نیست اگر...

  • شما توانایی انجام یک حرکت جامپینگ ساده را ندارید.
  • از قدرت بدنی خوب برخوردار نیستید.
  • سریال دیدن و دراز کشیدن روی کاناپه بزرگترین سرگرمی شماست.

• کارآموز آوسبیلدونگ متخصص ورزش در دوره آوسبیلدونگ چه درآمدی دارد؟

شما به عنوان کارآموز آوسبیلدونگ متخصص ورزش حقوق ماهیانه دریافت خواهید کرد. در سال اول کارآموزی می‌توانید به طور متوسط ​​​​600 یورو، در سال دوم آموزش 700 یورو و در سال سوم آموزش حدود 800 یورو ناخالص در ماه درآمد دارید. پس از پایان دوره تنها کاری که باید انجام دهید این است که در امتحان یا مسابقات نهایی شرکت کنید. اگر در این مسابقه بتوانید مهارت‌های خود را در زمینه‌های ورزشی، اقتصادی و مطالعات اجتماعی ثابت کرده و امتحان کتبی را نیز پشت سر گذارید می‌توانید وارد بازار کار شوید.

متوسط حقوق کارآموز آوسبیلدونگ متخصص ورزش در حین دوره

مقایسه حقوق شغل متخصص ورزش با مشاغل دیگر

• در آینده به عنوان فارغ التحصیل آوسبیلدونگ متخصص ورزش چقدر می توانید درآمد داشته باشید؟

پس از دریافت مدرک، حقوق اولیه شما به عنوان یک متخصص ورزشی بین 1500 تا 2000 یورو ناخالص است. البته حقوق شما بسته به تجربه حرفه‌ای و وظایفی که بر عهده می‌گیرید به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد. درآمد یک متخصص ورزش در خدمات عمومی بین 2800 تا 3300 یورو است. اگر در مؤسسات خصوصی شاغل هستید، حقوق دریافتی به مذاکره بین شما و کارفرما بستگی دارد چرا که قانون تصویب شده‌ای در این خصوص وجود ندارد. می‌توانید دوره‌های مربی‌گری در تناسب اندام را در درجه مربیگری B و C پشت سر گذارید؛ بنابراین به عنوان یک مربی ورزش حرفه‌ای حقوق ماهیانه بالایی را دریافت خواهد کرد.

• مسیر شغلی کارآموز دوره آوسبیلدونگ متخصص ورزش

مسیر شغلی شما به شرکت در آوسبیلدونگ متخصص ورزش به شرح زیر است:

  • آموزش به عنوان متخصص ورزش

پس از گذراندن دوره آوسبیلدونگ متخصص ورزش وظایف بیشماری را پیش رو خواهید داشت در واقع هم می‌توانید در بخش دفتری و هم و در بخش تناسب اندام مشغول به کار شوید. شما رویدادهای ورزشی را سازماندهی کرده و از عهده وظایف اداری بر خواهید آمد. برنامه‌های آموزشی را تنظیم کرده و در حین انجام تمرینات مراقب شاگردان خود هستید.

  • آموزش به عنوان کارمند بخش ورزش و تناسب اندام

به عنوان یک کارمند بخش ورزشی و تناسب اندام وظایف حسابداری را بر عهده داشته و بخش منابع انسانی را نظارت خواهید کرد. همچنین مشاوره به شاگردان و کنترل تجهیزات فنی تناسب اندام بر عهده شماست.

  • دریافت مدارک تکمیلی

با دریافت مدارک تکمیلی به عنوان یک مربی تناسب اندام می‌توانید مدارک B و C را نیز دریافت و پله‌های ترقی مربیگری را طی کنید.

  • متخصص ورزش

اگر در حال آموزش برای تبدیل شدن به یک متخصص ورزشی هستید، مسائل مربوط به تجارت در زمینه ورزش یا مدیریت ورزشی را نیز آموزش می‌بینید. به عنوان یک متخصص ورزش، فرصت‌های بیشماری را برای راه اندازی یک کسب و کار پیش رو دارید.

  • مطالعه علوم ورزشی

با داشتن مدرک ورودی دانشگاه می‌توانید تحصیلات دانشگاهی را شروع کنید. در واقع داشتن تحصیلات دانشگاهی می‌تواند موقعیت‌های شغلی بهتر و دریافت حقوق بالاتر را در اختیار ما قرار دهد.

  • خود اشتغالی

اگر همیشه آرزو داشتید که کسب و کار خودتان را داشته باشید، آوسبیلدونگ متخصص ورزش این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید باشگاه ورزشی خود را افتتاح یا به عنوان یک مربی شخصی شروع به کار کنید.

• بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ متخصص ورزش شما می توانید ...

  • برنامه‌های آموزشی ورزشی را برای گروه‌ها یا افراد طراحی کنید.
  • برنامه آموزشی کاملی را برای نیازهای مختلف ارائه دهید.
  • برنامه تغذیه مناسب برای گروه‌های مختلف بنویسید.
  • محاسبات درآمد و هزینه را انجام دهید.
  • توسعه مفاهیمی ورزشی و رقابتی.

پرسش و پاسخ درباره آوسبیلدونگ متخصص ورزش

امیدواریم اطلاعات متخصص ورزش، برای شما مفید و کافی واقع شده باشد. تمامی مطالب این صفحه، از منابع خارجی معتبر، ترجمه و تالیف گردیده است.
درصورتی که همچنان سوالی فکر شما را درگیر کرده آن را در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
2 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات
مونا
مونا
2023/06/14 12:45 ب.ظ

سلام،وقت بخیر
فرزند من ۱۶ سال سن داره و میخواد فوتبالیست حرفه ای بشه،اوسبیلدونگ مناسب یا راهی که اونو به آرزویش نزدیک کنه میتونین معرفی کنین،البته زیر ۱۸ سال مهاجرت نمیتونن بکنن.
ممنون از وقتی که میگذارین