لوگوی ویزایار

راهنمای سفر به آلمان از ایران و آشنایی با فرودگاه های بزرگ آلمان

هر کاری به مقدمه، برنامه‌ریزی و اطلاعات نیاز دارد، سفر به آلمان از ایران هم همین‌طور، دریافت ویزای آلمان، خرید بلیت هواپیما و شناخت کلی از این کشور از مقدمات سفر به آلمان هستند. در این مطلب می‌خواهیم ضمن مطالعه درباره اطلاعات کلی درباره این کشور با نحوه خرید بلیت و بزرگ‌ترین فرودگاه‌های آلمان آشنا شویم.

کشور آلمان در قسمت غربی قاره اروپا قرار گرفته و به تکنولوژی، اقتصاد پویا، سرزمین بزرگ‌ترین موسیقی‌دانان دنیا و البته داشتن طبیعت سرسبز معروف می‌باشد. این‌ها و بیشتر از این آلمان را در میان لیست پرطرف‌دارترین مقاصد ایرانیان برای سفر و مهاجرت قرار داده است. اما قبل از سفر به آلمان از ایران لازم است اطلاعات کلی درباره دریافت ویزای آلمان، هزینه‌های سفر، نحوه خرید بلیت هواپیما و … را در اختیار داشته باشیم.

دریافت ویزای آلمان

ایرانیان برای سفر به آلمان باید ویزای این کشور را دریافت کنند. در واقع اقدام برای دریافت ویزا اولین قدم سفر به آلمان از ایران برای افرادی است که هنوز اقامت این کشور را ندارد. ازآنجایی‌که آلمان مقصدی مهاجرپذیر است، دولت این کشور در ارتباط با ویزا و مدارک آن بسیار سخت‌گیر عمل می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی با انواع ویزای آلمان و شرایط اخذ آن‌ها آشنا شویم.

پیشنهاد مطالعه

ویزای آلمان

ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند به‌قصد سفر و گردشگری به آلمان سفر کنند. ارائه پرینت حساب فعال، تمکن مالی، داشتن دعوت‌نامه از طرف یک دوست یا آشنا و ارائه برنامه سفر احتمال دریافت ویزای توریستی آلمان را برای متقاضیان آن بیشتر می‌کند.

لازم به یادآوری است که وجود پناهندگان ایرانی در آلمان دلیلی بر سخت‌گیری سفارت آلمان در ارتباط با صدور ویزای توریستی برای ایرانیان شده است.

ویزای توریستی آلمان

ویزای کاری آلمان

افرادی که از طرف یک شرکت آلمانی برای همکاری دعوت شده یا رزومه خود را برای مؤسسات کاریابی در آلمان ارسال کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام کنند. به افرادی که موفق به دریافت ویزای کار شوند یک فرصت 6 ماهه داده می‌شود تا در طول مدت اقامتشان شغل موردنظر را پیدا کرده و مشغول به کار شوند.

 

ویزای کاری آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

این نوع ویزا همان‌طور که از اسمش پیداست ویژه متقاضیانی است که می‌خواهند در یکی از مؤسسات آلمان به تحصیل ادامه دهند. متقاضیان این ویزا باید مدارک خود را برای کالج یا دانشگاه موردنظرشان ارسال کرده و در صورت گرفتن پذیرش برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت آلمان مراجعه کنند.

ویزای تحصیلی آلمان

نکته مهم: متقاضیان ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای تحصیلی برای سفر به آلمان از ایران بایستی از طریق وبسایت رسمی سفارت آلمان جهت دریافت وقت انگشت‌نگاری و مصاحبه (در صورت نیاز) اقدام کنند.

اطلاعاتی که قبل از سفر به آلمان باید بدانید

  • زبان رسمی در کشور آلمان، آلمانی می‌باشد.
  • یورو واحد پول رسمی در آلمان است.
  • ساعت رسمی آلمان 2 ساعت و 30 دقیقه از ایران عقب‌تر است.
  • کد کشور آلمان 49+ می‌باشد.
  • برای تماس با پلیس شماره 110 و آتش‌نشان و آمبولانس شماره 112 را شماره‌گیری کنید.
  • تمامی قوانین در آلمان از رانندگی تا قوانین شهروندی به‌صورت سخت‌گیرانه اجرا می‌شود.

هزینه‌های سفر به آلمان از ایران

اطلاع از هزینه‌ها از بایدهای سفر به آلمان از ایران است. در بررسی کلی هزینه‌های آلمان می‌توان گفت که مخارج در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و به‌اصطلاح درآمد با هزینه مطابقت دارد. ما در ادامه هزینه‌های خوردوخوراک، اقامت و حمل‌ونقل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در آلمان نشستن در کافه و رستوران‌ها برای وعده‌های غذایی بسیار مرسوم است و هزینهٔ غذا به‌گونه‌ای است که بیش از 80 درصد افراد شاغل از عهده آن برمی‌آیند. درهرصورت شما چه به‌عنوان مسافر به آلمان سفر کنید و چه در این کشور اقامت داشته باشید هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان حدوداً 10 یورو، رستوران متوسط 45 یورو و هزینه وعده‌های غذایی در رستوران‌های مک‌دونالد حدود 7 یورو برایتان هزینه دارد.

هزینه های سفر به آلمان

کشور آلمان گزینه‌های زیادی را برای اقامت در اختیارتان می‌گذارد. اقامت در هتل‌های 3 تا 5 ستاره، هاستل و اجاره خانه از گزینه‌های اقامت در آلمان هستند. اما لازم است بدانید که هزینه اقامت در شهرهای آلمان با یکدیگر متفاوت است به‌عنوان‌مثال اجاره خانه‌های شهرهای مونیخ و هامبورگ گران‌تر از سایر شهرها می‌باشد.

حمل‌ونقل بخشی مهم از هزینه‌های سفر به آلمان را تشکیل می‌دهند. سیستم حمل‌ونقل در این کشور بسیار گسترده است و منظم عمل می‌کند. افراد برای جابه‌جایی بین‌شهری و حمل‌ونقل شهری می‌توانند از مترو، قطار، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.

هزینه بلیت اتوبوس بین شهری بسته به مسیر بین 15 تا 30 یورو و هزینه بلیت اتوبوس بابت مسیرهای شهری بین 1 تا 3 یورو است. هزینه بلیت مترو تک سفره حدود 3 یورو و هزینه خرید بلیت ماهانه مترو حدود 70 یورو است.

تاکسی گران‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در آلمان است. هزینه ورودی تاکسی حدود 4 یورو است و بابت هر کیلومتر 2 یورو به کرایه اضافه می‌شود.

شرایط آب و هوایی در آلمان

اطلاع از شرایط آب و هوایی از دیگر بایدهای سفر به آلمان از ایران است. تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد و برفی بهترین توصیف برای آب و هوای آلمان می‌باشد. کشوری چهارفصل با طبیعت بسیار زیبا، جاذبه‌های تاریخی ارزشمند و تفریحات فراوان.

شرایط آب و هوای آلمان

فصل بهار در آلمان با کاهش سرما و ورود موج هوای گرم همراه است. طبیعت این کشور در زیباترین حالت خود قرار گرفته و همه چیز برای تفریحات گردشگری آماده می‌شود. تابستان‌های آلمان نیز هوای معتدل دارد و در واقع می‌توان این فصل را شلوغ‌ترین فصل آلمان از نظر استفاده از تفریحات دانست.

با رسیدن فصل پاییز از گرمای هوا کاسته شده و بارش باران‌‌های پاییزی آغاز می‌شود. زمستان‌های آلمان نیز ناگفته به برف و یخبندان معروف هستند. با این وصف اگر قصد سفر به آلمان را دارید نیمه اول سال بهترین زمان برای گشت و گذار در این کشور محسوب می‌شود.

کدام ایرلاین‌ها از ایران به آلمان پرواز دارند؟

پس از دریافت ویزا و داشتن اطلاعات کلی در خصوص آلمان، نوبت به خرید بلیت هواپیما است. شما برای سفر به آلمان از ایران می‌توانید بلیت هواپیمای خود را از طریق ایرلاین‌های مختلف خریداری کنید. هواپیمایی لوفت هانزا، اتریشی، ترکیش، پگاسوس، امارات، قطری، ایران ایر و ماهان از ایرلاین‌های فعال در مسیر ایران به آلمان هستند.

هواپیمایی لوفتهانزا در فرودگاه های آلمان

البته لازم به یادآوری است که قبل از خرید بلیت هواپیما ایرلاین‌های فعال در شهر مقصدتان را مورد بررسی قرار دهید. چراکه مبدأ پروازهای ایرلاین‌های مختلف در شهرهای آلمان متفاوت است. به‌عنوان‌مثال ایرلاین‌های ترکیش و پگاسوس در مسیر تهران – استانبول – مونیخ و بالعکس فعال هستند.

سفر به آلمان با هواپیمایی ایران ایر

ترفندهای خرید ارزان بلیت آلمان

قیمت بلیت هواپیما برای سفر به آلمان از ایران به نوع ایرلاین، زمان خرید بلیت هواپیما و نوع بلیت بستگی دارد. برای خرید ارزان بلیت آلمان نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • به زمان خرید بلیت توجه کنید: در اکثر مواقع بلیط‌های اواسط هفته ارزان‌تر از اواخر هفته به فروش می‌رسند. همچنین قیمت بلیت در ایام تعطیلات مانند کریسمس و … گران‌تر از روزهای عادی است.
  • به نوع ایرلاین و زمان توقف‌ها دقت کنید. در حالت کلی قیمت بلیت ایرلاین‌های ترکیش و پگاسوس ارزان‌تر از امارات و قطری می‌باشد.
  • ایرلاین‎های خارجی مانند امارات و ترکیش قبل از رسیدن به فرودگاه آلمان یک توقف در مبدأ پرواز خود دارند به‌عنوان‌مثال پرواز امارات پس از برخاستن از فرودگاه تهران یک توقف در دبی دارد و سپس مسیر خود را به مونیخ یا دیگر شهرهای آلمان ادامه می‌دهد؛ بنابراین قیمت پروازهایی با توقف کمتر (2 تا 5) ساعت گران‌تر از پروازها با توقف بیش از 5 ساعت می‌باشد.
خرید بلیط ارزان برای سفر به آلمان

معرفی فرودگاه‌های بزرگ آلمان

لوفت هانزا هواپیمای ملی کشور آلمان و جز یکی از برترین خطوط هوایی در دنیا می‌باشد. سیستم هوایی و فرودگاه‌های آلمان بسیار پیشرفته بوده و نظم و انضباط معروف آلمانی‌ها در سیستم فرودگاهی این کشور نیز برقرار می‌باشد.

فرودگاه‌های کوچک محلی را که فاکتور بگیریم. کشور آلمان 36 فرودگاه بین‌المللی دارد. در هر یک از این فرودگاه‌ها روزانه بیش از صدهزار مسافر جابه‌جا شده و تمامی خطوط بین‌المللی مانند امارات، قطر، اتحاد، ترکیش و … در آن‌ها فعالیت دارند.

در ادامه با بزرگ‌ترین فرودگاه‌های آلمان آشنا می‌شویم.

  • فرودگاه مونیخ: فرودگاه مونیخ با کد یاتا MUC از فرودگاه‌های بین‌المللی آلمان است که با جابه‌جایی بیش از 40 میلیون مسافر در سال به‌عنوان دومین فرودگاه پر رفت‌وآمد این کشور شناخته می‌شود.
فرودگاه مونیخ
  • فرودگاه فرانکفورت: این فرودگاه بین‌المللی با نام یاتا FRA قطب اصلی پرواز لوفت هانزا و دیگر ایرلاین‌های آلمان مانند Condor و Aerologic می‌باشد.
فرودگاه فرانکفورت
  • فرودگاه دوسلدورف: فرودگاه بین‌المللی دوسلدورف با کد یاتا DUS در شمال شهر دوسلدورف قرار گرفته و با داشتن امکانات مدرن عنوان سومین فرودگاه شلوغ آلمان را از آن خود کرده است.
فرودگاه دوسلدورف

از دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی آلمان می‌توان به فرودگاه‌های تگل برلین، فرودگاه هامبورگ، فرودگاه اشتوتگارت، فرودگاه کلن بن، فرودگاه ارفورت و فرودگاه روستوک اشاره کرد.

پرسش و پاسخ 

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
0 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات