لوگوی ویزایار

دانستنی های لازم برای خرید روزمره ارزان در آلمان

هرچقدر که ما ایرانی‌ها به دنبال خرید اجناس به‌نوعی لاکچری از فروشگاه‌ها بزرگ هستیم، آلمانی‌ها خرید اجناس با کیفیت از فروشگاه‌های نسبتاً ارزان را ترجیح می‌دهند. مهاجران این کشور نیز هر ملیتی که داشته باشند، در این زمینه خصوصیتی آلمانی به خود می‌گیرند. خرید روزمره ارزان در آلمان اما راه‌ها و ترفندهای خود را دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه‌های زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. همین مسئله باعث شده تا دانشجویان و مهاجران بتوانند در کنار آلمانی‌ها از پس مخارج روزانه خود برآمده و هزینه ‎ها را مدیریت کنند.

بااین‌حال راه‌های بسیاری برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در خرید روزمره در آلمان وجود دارد. برای رسیدن به این هدف کافی است فروشگاه‌های این کشور را شناخته و راه‌های خرید ارزان در آلمان را یاد بگیرید. در همین راستا این مطلب را به معرفی فروشگاه‌های آلمان اختصاص داده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه

فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلمان از ارزان تا فروشگاه‌های لوکس

فروشگاه های زنجیره ای ارزان در آلمان

در آلمان فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعددی را می‌توان دید که در تمام محله‌ها شعبه دارند. فروشگاه‌هایی که می‌توان آن‌ها را با هایپرمارکت‌ها، فروشگاه کوروش، شهروند، هفت و … در ایران قیاس گرفت. این فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای خصوصیات مشترک در زمینه ارائه خدمات و تفاوت در زمینه قیمت و کیفیت اجناس هستند.

  • تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آلمان بروشورهای روزانه دارند. در این بروشورها اجناس دارای تخفیف در آن معرفی شده و افراد می‌توانند برای خرید جنس موردنظر خود برنامه‌ریزی کنند. این تخفیفات از 2 تا 50 درصد یا بیشتر را شامل می‌شود.
  • بیشتر فروشگاه‌های زنجیره دارای اپلیکیشن هستند. شهروندان می‌توانند اپلیکیشن را بر روی دستگاه تلفن همراه خود نصب‌کرده و از این طریق از تخفیفات روزانه مطلع شوند.
  • راه دیگر اطلاع از تخفیفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرکردن فرم درخواست ارسال بروشور است. بدین صورت که لیست اجناس دارای تخفیف به‌صورت روزانه توسط پست برای مشترکان ارسال می‌شود.
  • کارت اشتراک از دیگر خدماتی است که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه شده و به خرید روزمره ارزان در آلمان کمک می‌کند. با داشتن این کارت افراد با هر خرید امتیاز جمع می‌کنند و پس از رسیدن امتیاز به حد تعیین شده می‌توانند برخی از اجناس را با تخفیفات بالای 50 درصد خریداری کنند.

معروف‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آلمان

پس از آشنایی با خدمات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آلمان، معروف‌ترین فروشگاه‌ها همراه با قیمت و کیفیت اجناس در هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بدین ترتیب می‌توانید بهترین فروشگاه را برای خرید روزمره در آلمان انتخاب کنید.

آلدی (Aldi)، لیدل (Lidl)، روو (Rewe)، ادکا (Edeka)، پنی (Penny)، نرما (Norma) و نتو (Neto) از معروف‌ترین فروشگاه‌های آلمان هستند که در سراسر این کشور شعبه دارند.

فروشگاه‌های Aldi و Lidl:

فروشگاه‌های Aldi و Lidl

فروشگاه‌های آلمان از نظر سطح کیفیت و قیمت امتیازبندی می‌شوند و شهروندان آلمانی به دو فروشگاه آلدی و لیدل امتیاز 5 از 5 را می‌دهند. در این فروشگاه‌های زنجیره همه چیز از مواد غذایی تا میوه و سبزیجات و … یافت می‌شود.

تمامی اجناس آلدی و لیدل دارای کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب هستند. به همین دلیل برای خرید روزانه مقرون‌به‌صرفه می‌باشند. با اطمینان می‌توان گفت که بیش از 90 درصد آلمانی‌ها، دانشجویان و مهاجران برای خریدهای روزانه خود به این دو فروشگاه مراجعه می‌کنند.

وجود گوشت‌های بسته‌بندی‌شده و تازه، میوه‌های جعبه‌ای و … که به طور معمول شامل تخفیف هم می‌شوند باعث شده تا خرید از Aldi و Lidl برای خانواده‌های با جمعیت بالا به‌صرفه تمام شود.

فروشگاه‌های Penny، Norma و Neto:

فروشگاه‌های Penny، Norma و Neto

این فروشگاه‌ها امتیاز 2 یا 3 از 5 را دارند. قیمت در پنی، نرما و نتو در بیشتر مواقع مانند لیدل و آلدی است اما کیفیت اجناس ارائه شده در آن‌ها پایین‌تر از دو فروشگاه دیگر می‌باشد. به همین دلیل بیشتر شهروندان آلمانی ترجیح می‌دهند که با مراجعه به لیدل و آلدی با مبلغی که در نظر گرفته‌اند اجناس باکیفیت‌تری را خریداری کنند.

فروشگاه‌های Rewe و Edeka:

فروشگاه‌های Rewe و Edeka

روو و ادکا گران‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آلمان هستند. بسته بندی، کیفیت و قیمت اجناس در این دو فروشگاه متفاوت‌تر و می‌توان گفت شیک‌تر از دیگر فروشگاه‌های معرفی شده است. به‌عنوان‌مثال مواد غذایی که با بسته‌بندی ساده‌تر در لیدل و آلدی 70 سنت است، در روو و ادکا با کمی تغییر 3 تا 4 یورو به فروش می‌رسد.

ازاین‌رو انتخاب بیشتر افراد برای خرید روزمره ارزان در آلمان همچنان لیدل و آلدی می‌باشد.

نکته مهم دیگر که هر فروشگاه زنجیره در آلمان برند خاص خود را ارائه می‌دهند. مثال قابل قیاس اینکه خیارشور با مارک سحر فقط ویژه یک فروشگاه است و در سایر فروشگاه‌ها دیده نمی‌شود.

مغازه‌های ترک‌ها، کردها و ایرانی‌ها راهی برای خرید روزمره ارزان در آلمان

مغازه‌های ترک‌ها، کردها و ایرانی‌ها راهی برای خرید روزمره ارزان در آلمان

سوپرمارکت‌های ترک‌ها، کردها و مغازه‌های ایرانی از گزینه‌های خرید روزمره ارزان در آلمان به شمار می‌روند البته نه برای خانواده‌های پرجمعیت! ازآنجایی‌که این سوپرمارکت‌ها اجناسی مانند میوه و سبزیجات را به‌صورت تکی ارائه می‌دهند خرید از آن‌ها برای افرادی که به‌صورت مجردی زندگی می‌کنند به‌صرفه‌تر است. چراکه این اجناس در فروشگاه‌ها در قالب بسته‌بندی‌های یک کیلو به بالا به فروش می‌رسند و خریدشان برای افراد مجرد که مصرف پایینی دارند به‌صرفه نیست.

در این مغازه‌ها انواع ترشیجات ایرانی و ترکی، کنسروهای خورشت بسته‌بندی شده، زرشک، زعفران، ادویه‌جات محلی، گوشت تازه مرغ، گوسفند، گوساله با ذبح اسلامی، انواع پفک‌های ایرانی مانند چی‌توز موتوری و پفک‌نمکی و هر جنسی را که کارخانه‌های ایرانی به خارج از کشور صادر می‌کنند را می‌توان خرید.

قیمت گوشت در سوپرمارکت‌ها گران‌تر از فروشگاه‌هاست اما در مقابل می‌توان حجم کمتری از گوشت را با کیفیت بسیار بالاتر خریداری کرد.

به گفته افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند قیمت و کیفیت اجناس در مغازه‌های کردها بسیار معقول‌تر و باانصاف‌تر از سوپرمارکت‌های ترک و ایرانی است.

بازار آلمانی‌ها

بازار آلمانی‌ها

گزینه دیگر برای خرید ارزان در آلمان بازار است. کلمه بازار در این کشور به مکانی با مساحت متوسط (نه مثل بازارهای ایرانی) و بدون سقف اطلاق می‌شود. بازارها را در تمام شهرهای آلمان می‌توان دید.

قیمت اجناس مانند میوه، گوشت و سبزیجات در بازار بسیار ارزان‌تر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها می‌باشد. ازاین‌رو خانواده‌های پرجمعیت ترجیح می‌دهند خریدهای ماهانه خود را از بازار انجام دهند.

فروشگاه‌های مواد ارگانیک و طبیعی

فروشگاه‌های مواد ارگانیک و طبیعی

فروشگاه‌های مواد ارگانیک را نمی‌توان جز گزینه‌های خرید روزمره ارزان در آلمان به شمار آورد. چراکه محصولات ارائه شده در این فروشگاه طبیعی بوده و بسیار گران‌تر از هر جای دیگر به فروش می‌رسند. به‌عنوان‌مثال یک شیشه روغن زیتون که در فروشگاه‌های عادی 5 یا 6 یورو است در مغازه‌های ارگانیک 15 تا 17 یورو می‌باشد.

در واقع فقط افرادی خاص مانند کسانی که رژیم غذایی دارند یا افراد سالمند که استفاده از مواد افزودنی برایشان مضر است از فروشگاه‌های ارگانیک خرید می‌کنند. البته گران‌تر بودن مواد ارگانیک نسبت به سایر مواد غذایی نه فقط در آلمان بلکه در دیگر کشورهای دنیا هم امری عادی به شمار می‌رود.

خرید نان در آلمان

خرید نان در آلمان

نان جز سبد خرید روزانه برای تمام افراد محسوب می‌شود. ازاین‌رو راه‌های خرید ارزان نان را در یک پاراگراف جدا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نان‌های بسته‌بندی شده را می‌توان با قیمت پایین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها خریداری کرد.

علاوه بر این فروشگاه‌های بزرگ نانوایی از دیگر گزینه‌های خرید این کالاهای اساسی هستند. در این فروشگاه‌های مخصوص انواع نان شامل نان‌های بدون شکر مخصوص افراد دیابتی، نان باگت تازه در اندازه‌های مختلف و … ارائه می‌شوند. قیمت نان‌های معمولی در این فروشگاه‌ها از کمی گران‌تر از سوپرمارکت‌ها می‌باشد. به همین دلیل در اغلب مواقع فقط افرادی که استفاده از نان‌های مخصوص را در رژیم غذایی خود دارند از این فروشگاه‌های نان خرید می‌کنند.

 

فروشگاه‌های نان در پایان ساعت کاری، محصولاتی را که به فروش نرفته‌اند با تخفیف بالای 30 درصد ارائه می‌دهند. ازاین‌رو افراد می‌توانند برای خرید روزمره ارزان در آلمان به آن‌ها مراجعه کنند.

خرید لوازم خانه با قیمتی ارزان و مناسب

خرید لوازم خانه با قیمتی ارزان و مناسب در آلمان

فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلدی (Aldi)، لیدل (Lidl)، روو (Rewe)، ادکا (Edeka)، پنی (Penny)، نرما (Norma) و نتو (Neto) در پایان هر ماه انواع لوازم‌خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، طرف شویی، گاز و حتی لوازم‌یدکی را در بخشی از فروشگاه قرار داده و با تخفیف ارائه می‌دهد. لیست لوازم‌خانگی تخفیف‌دار در فروشگاه‌ها را می‌توان از طریق اپلیکیشن و بروشور مشاهده کرد.

فروشگاه‌های اجتماعی یا Sozialkaufhauser، وبسایت‌های خرید اجناس دسته دوم (مانند دیوار و شیپور در ایران) و سمساری‌ها از دیگر گزینه‌های خرید لوازم‌خانگی ارزان در آلمان هستند.

پرسش و پاسخ 

اطلاع رسانی
اطلاع رسانی هنگام
guest
1 پرسش و پاسخ
Inline Feedbacks
نمایش تمامی نظرات
زهرا
زهرا
2023/07/03 4:33 ق.ظ

من چند روز پیش چندتا سوال پرسیدم پیامک ارسال کردین که در ایمیل جواب سوالتمو میدین اما خبری نشد ممنون میشم پیگیری کنید